Smlouva: Realizační smlouva č.1 o dodávce, instatlaci záruční údržbě a servisu 2 KGJ v blokové plynové kotelně KH TEBIS, Kutná Hora - Hlouška

Informace o smlouvě

stav E-ZAK Zveřejněno
Smlouva je veřejně přístupná.

DBID: 1157
Datum uzavření smlouvy: 29.06.2018
Rámcová dohoda: Ano
Vícestranná smlouva: Ne
Anonymizace metadat: Ne
Zadavatel je: plátce
Cena v Kč bez DPH: 9 119 332,00
Cena v Kč vč. DPH: 9 119 332,00

Název (předmět)

Realizační smlouva č.1 o dodávce, instatlaci záruční údržbě a servisu 2 KGJ v blokové plynové kotelně KH TEBIS, Kutná Hora - Hlouška

Stručný popis

REALIZAČNÍ SMLOUVA Č. 1

O DODÁVCE, INSTALACI, ZÁRUČNÍ ÚDRŽBĚ A SERVISU 2 KGJ

V BLOKOVÉ PLYNOVÉ KOTELNĚ KH TEBIS, KUTNÁ HORA - HLOUŠKA

KH TEBIS s.r.o.



se sídlem:

Kutná Hora, Puškinská 641, PSČ 28401

IČO:

47542713

DIČ:

CZ47542713

zastoupena:

Martinem Suchánkem, jednatelem

zápis v OR

vedeného u Městského soudu v Praze C 25952

dále jen jako „Objednatel“,









Bosch Termotechnika s.r.o.



se sídlem:

Průmyslová 372, 108 00 Praha 10

IČO:

18953573

DIČ:

CZ18953573

zastoupena:

Ing. Václavem Kleinem, prokuristou

zápis v OR

vedeného u Městského soudu v Praze C 121629

dále jen jako „Zhotovitel“





a





Objednatel a Zhotovitel budou označovaní jednotlivě jako „Smluvní strana“, a společně jako „Smluvní
strany“,



uzavírají v souladu s ustanovením § 1746 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění
pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“), tuto



REALIZAČNÍ SMLOUVU Č. 1 O DODÁVCE INSTALACI, ZÁRUČNÍ ÚDRŽBĚ A SERVISU 2 KOGENERAČNÍCH
JEDNOTEK V BLOKOVÉ PLYNOVÉ KOTELNĚ KH TEBIS, KUTNÁ HORA – HLOUŠKA,

(dále jen „Smlouva“).





PREAMBULE

A. Tato Realizační smlouva č. 1 o dodávce, instalaci, záruční údržbě a servisu 2 kogeneračních
jednotek (dále jen „Realizační smlouva“), je Smluvními stranami uzavírána v souvislosti
s uzavřenou Rámcovou smlouvou o dodávce kogeneračních jednotek (dále jen „Rámcová
smlouva“), uzavřenou Smluvními stranami dne 29.6.2018, a dále v souvislosti s veřejnou
zakázkou s názvem „Výměna 4 kusů kogeneračních jednotek na kotelnách Hlouška a Šipší" (dále
jen „Veřejná zakázka“), kterou vyhlásil Objednatel.
B. Objednatel zvítězil v otevřeném výběrovém řízení s uveřejněním výše uvedené Veřejné zakázky,
a uzavřel dne 29.6.2018 se Objednatelem Rámcovou smlouvu a Prováděcí smlouvu č. 1 na dílčí
realizaci Veřejné zakázky na dodávku, instalaci, záruční údržbu a servis kogeneračních jednotek
včetně příslušenství – specifikovaných spalinových výměníků, tlumičů hluku spalin a
elektronického systému řízení pro spřažení výkonu 2 strojů (dále jen „KGJ“) – v blokových
plynových kotelnách Objednatele KH Tebis, Kutná hora.
C. Rámcové obchodní podmínky a rámec vzájemných právních vztahů mezi Smluvními stranami
jsou sjednány v uzavřené Rámcové smlouvě ze dne 29.6.2018.
ČLÁNEK 2. PŘEDMĚT REALIZAČNÍ SMLOUVY
2.1 Předmětem Realizační smlouvy je závazek Zhotovitele provést na svůj náklad a nebezpečí pro
Objednatele dílo a splnit s dílem související závazky, a závazek Objednatele dílo převzít a zaplatit
sjednanou cenu díla.
2.2 Dílem se rozumí:



a) vypracování projektové dokumentace pro 2 KGJ, umístěné v lokalitě Hlouška,
b) obstarání a zajištění veškerých administrativních náležitostí k realizaci díla, zejména
stavebního povolení,
c) demontáž stávajících 2ks kogeneračních jednotek včetně příslušenství,
d) dodávka, instalace a zprovoznění 2 kusů nových kogeneračních jednotek ……. včetně
příslušenství (dále jen „2 KGJ“) a technologie (dále jen „Technologie“, společně s 2 KGJ dále
jen „Zařízení“) a s tím související veškeré dodávky, montáže, stavební práce, zkoušky a
služby potřebné k úplnému provedení díla a k jeho uvedení do zkušebního a trvalého
provozu.
2.3 Podrobná specifikace díla je uvedena v Příloze č. 1 – Technické a funkční parametry
dodávaného Zařízení, která tvoří nedílnou součást této Realizační smlouvy.
2.4 Zhotovitel se touto Realizační smlouvou současně zavazuje provádět i pravidelnou údržbu
Technologie po dobu patnácti (15) let nebo 50 000 mth (dle toho, která skutečnost nastane
dříve) po předání díla ve smyslu čl. 13. této Smlouvy.
2.5 Objednatel garantuje a zajistí pro Zhotovitele originální náhradní díly pro 2 KGJ po celou dobu
životnosti Zařízení, minimálně však po dobu patnácti (15) let / 50 000 mth (dle toho, která
skutečnost nastane dříve).






ČLÁNEK 3. ČASOVÝ HARMONOGRAM PLNĚNÍ, TERMÍNY, MILNÍKY A MÍSTO PLNĚNÍ DÍLA
3.1 Zhotovitel se zavazuje provádět dílo podle závazné verze časového harmonogramu (dále jen
„časový harmonogram“), který je uveden v Příloze č. 2 této Realizační smlouvy, a je vždy
podepsán statutárními zástupci obou Smluvních stran vč. uvedení data obou podpisů.
3.2 Překáží-li nevhodná věc nebo příkaz v řádném provádění díla v souladu s § 2594, odst. (2) NOZ,
Zhotovitel je v nezbytném rozsahu přeruší až do výměny věci nebo změny příkazu; trvá-li
Objednatel na provádění díla s použitím předané věci nebo podle daného příkazu, má Zhotovitel
právo požadovat, aby tak Objednatel učinil v písemné formě.
3.3 Přípravné a projektové práce budou Zhotovitelem zahájeny ihned po podpisu této Realizační
smlouvy (zejména zjišťovací – místní šetření, projektové práce a inženýring).
3.4 Místem plnění je bloková kotelna Objednatele – kotelna Hlouška na adrese Puškinská 641, 284
01 Kutná Hora - Hlouška (dále jen „Staveniště“ nebo „Kotelna“).



ČLÁNEK 4. CENA DÍLA
4.1 Sjednaná cena za provedení celého díla je 9.119.332,- Kč bez DPH (slovy:
devětmilionůstodevatenácttisíctřistatřicetdva korun českých).
4.2 Cena díla byla sjednána jako poměrná část celého díla podle celkové nabídkové ceny Zhotovitele,
předané Objednateli, a stanovené v uzavřené Rámcové smlouvě mezi Smluvními stranami.



ČLÁNEK 5. FAKTURACE A PLATEBNÍ PODMÍNKY
5.1 Cena díla bude hrazena na základě faktur následovně:
5.2 Smluvní strany sjednávají splatnost faktur nejméně třicet (30) dní od doručení faktury.
6.1 Objednatel zajistí s dostatečným předstihem a umožní Zhotoviteli přístup na Staveniště
v rozsahu potřebném pro řádné a včasné zhotovení díla podle této Realizační smlouvy.







Termín vystavení faktury

Výše

1. fakturace

do pěti (5) dnů ode dne podpisu
Realizační smlouvy

40 % ceny díla dle Realizační
smlouvy ve smyslu čl. III. odst.
1 Smlouvy

2. fakturace

do pěti dnů (5) dnů ode dne předání díla
ke zkušebnímu provozu dle čl. VII. odst. 1
Smlouvy

40 % ceny díla dle Realizační
smlouvy ve smyslu čl. III. odst.
1 Smlouvy

3. fakturace

do pěti dnů () dnů ode dne protokolárního
předání a převzetí díla dle čl. VII. odst. 2
Smlouvy

20 % ceny díla dle Realizační
smlouvy ve smyslu čl. III. odst.
1 Smlouvy





ČLÁNEK 6. PRÁVA A POVINNOSTI OBJEDNATELE



6.2 Objednatel se zavazuje poskytovat Zhotoviteli po celou dobu provádění díla, stejně jako při
plnění smluvních povinností Objednatele vůči Objednateli, odpovídající součinnost.
6.3 Zhotovitel v souladu s § 2598, odst. (2) odpovídá za věc písemně převzatou od Objednatele jako
skladovatel. S provedeným dílem předloží Zhotovitel Objednateli na vyžádání vyúčtování a vrátí
mu vše, co z jeho věcí nezpracoval.
7.1 Zhotovitel je oprávněn plnit dílo za pomocí poddodavatelů, vyjma dodávky hlavní technologie
kogenerace, kterou se Zhotovitel zavazuje dodat osobně. Za hlavní technologii kogenerace je
pro tento účel považována část zakázky, která je v přiloženém výkazu výměr označena jako
dodávka kogenerační jednotky.
7.2 Zhotovitel je povinen řídit se pokyny Objednatele.
7.3 Zhotovitel je povinen při plnění této Realizační smlouvy smluv dodržovat obecně závazné platné
právní předpisy a platné technické normy ČR, ČSN, EN a další obecně závazné a doporučené
předpisy a metodika.
7.4 Zhotovitel se dále zavazuje dodržovat platné právní předpisy upravující bezpečnost a ochranu
zdraví při práci, ochranu před požárem, ochranu životního prostředí, prevenci závažných
průmyslových havárií a odpadové hospodářství. Zhotovitel současně odpovídá za důsledné
dodržování pořádku na Staveništi a v jeho nejbližším okolí.
7.5 Zhotovitel je povinen oznámit Objednateli bez zbytečného odkladu zjištění skrytých překážek,
které znemožňují provedení díla dohodnutým způsobem či v dohodnutém termínu.
7.6 Zhotovitel bere na vědomí, že se stává držitelem veškerých odpadů, které vzniknou při provádění
díla. Zhotovitel se zavazuje při nakládání s odpady dodržovat platné všeobecně závazné právní
předpisy upravující odpadové hospodářství. Zhotovitel zajistí na své náklady roztřízení, nakládku,
přepravu a likvidaci ostatního a nebezpečného odpadu u osob oprávněných k nakládání
s odpadem, které disponují platným povolením k této činnosti. V případě vzniku kovového
odpadu Zhotovitel zabezpečí jeho roztřídění na místě určeném Objednatelem a naložení do
kontejnerů přistavených Objednatelem.
7.7 Škody způsobené při provádění díla, včetně náhrad, ke kterým bude Zhotovitel povinen vůči
Objednateli z titulu Rámcové smlouvy, z důvodu na straně Zhotovitele, nese Zhotovitel a
odpovídá za tyto škody ve smyslu ustanovení občanského zákoníku a souvisejících předpisů,
včetně nemajetkové újmy. Za škodu se považují i náklady Objednatele prokazatelně vynaložené
při řešení sporů se Objednatelem (vč. mimosoudního řešení sporů a právního zastoupení).
7.8 Zhotovitel se zavazuje použít při realizaci díla materiály, výrobky a zařízení v kvalitě dle
technického popisu a daného standardu kvality prováděných prací ve znění ustanovení této
Smlouvy.
7.9 Zhotovitel je povinen zabezpečit, aby všichni jeho pracovníci byli vybaveni předepsanými
ochrannými pomůckami v souladu s platnými právními předpisy. Pracovní oděvy pracovníků
musí být označeny obchodním jménem nebo logem Zhotovitele.





ČLÁNEK 7. PRÁVA A POVINNOSTI ZHOTOVITELE



7.10 Výsledek činnosti, který je předmětem této Smlouvy, není Zhotovitel oprávněn poskytnout jiným
osobám, než Objednateli, nestanoví-li Objednatel nebo Smlouva jinak.
7.11 Areál Objednatele je nekuřáckým areálem a kouření je umožněno pouze na k tomu vyhrazených
místech.
8.1 Osoby pověřené Objednatelem pro vedení a koordinaci plnění díla za Objednatele jsou:
8.2 Osoby pověřené Zhotovitelem pro vedení a koordinaci plnění díla za Zhotovitele jsou:
8.3 Zhotovitel bude provádět demontážní, montážní a související práce a činnosti, zahrnující
odpovídající hluk, vibrace, pachy (svařování, nátěry) a prašnost v místě plnění díla, podle
následujícího časového hodinového rozpisu:
a) v pracovní dny v době od 07:00 - 19:00 hod. (déle po vzájemné dohodě),
b) ve dnech pracovního volna, klidu a o svátcích v době od 9:00 - 18:00 hod. (nebude-li
domluveno jinak),
c) přestávky v práci (technologické, na oběd) budou koordinovány vedoucím pracovníkem.



8.4 ZAJIŠTĚNÍ A PŘEDÁNÍ NEZBYTNÝCH PODKLADŮ PRO PLNĚNÍ DÍLA - Objednatel a Zhotovitel
společně sjednají neprodleně od podpisu této Realizační smlouvy formou písemného zápisu
předání nezbytných technických a provozních podkladů pro provádění díla – zejména předání
veškeré stávající, úplné a aktuální projektové dokumentace, dokladů a pracovně-bezpečnostních
revizí technických zařízení od kotelny HLOUŠKA – tj. projektová dokumentace stavební,
technologická a provozní, environmentální (zejm. předepsaná měření emisí, aktuální rozptylová
studie), hygienická (zejm. rozhodnutí o maximální povolené hlukové a vibrační zátěži,
autorizovaná měření hluku a vibrací, popř. další hygienické vlivy), dále dokumentace a řády
protipožární bezpečnosti práce, tj. revize a pasporty technických zařízení (revize,
stanoviska/prohlídky TIČR), dále související aktuální pracovní, provozní, organizační a havarijní
řády, plány a směrnice, a popřípadě i další dokumentace, doklady či rozhodnutí, související
s prováděním díla. V případě, že Zhotovitel nebude mít potřebnou či aktuální dokumentaci a
doklady k dispozici, Objednatel se Objednatelem sepíší příslušný zápis a sjednají další postup
v rámci plnění díla. Vzorový seznam a protokol pro předání nezbytných a požadovaných
technických a provozních podkladů pro plnění díla, zejména ty pro vypracování projektové
dokumentace DSP, je uveden v Příloze č. 3 této Realizační smlouvy. Zhotovitel byl seznámen
s rozsahem dokumentace, kterou má k dispozici Objednatel a v čase podpisu smlouvy
konstatuje, že nepředpokládá potřebu obstarat Objednatelem další doklady nutné pro realizaci
předmětu této Realizační smlouvy.
8.5 OBSTARÁNÍ STAVEBNÍHO POVOLENÍ – Objednatel poskytne Zhotoviteli plnou podporu a účinnou
součinnost pro včasné vypracování (projektové) Dokumentace pro Stavební Povolení (DSP), a
pro obstarání Stavebního povolení nebo obdobného stavebně-právního souhlasu podle





ČLÁNEK 8. ZPŮSOB PROVÁDĚNÍ DÍLA





požadavků a potřeb příslušného stavebně-právního orgánu, vše podle časového harmonogramu
plnění díla podle čl. 3.1 této Realizační smlouvy. Plná podpora spočívá zejména ve
včasném předání nezbytných, úplných a aktuálních technických a provozních podkladů
Zhotoviteli, tj. zejména projektové dokumentace a doklady podle čl. 8.3 této Realizační smlouvy,
a dále nezbytná technická a provozní upřesnění a rozhodnutí od Objednatele, vše pro
jednoznačné, úplné a včasné vypracování DSP. Účinná součinnost spočívá zejména v účinné
spolupráci a podpoře pro obstarání Stavebního povolení, tj. vydávání včasných stanovisek a
písemných odpovědí Objednatele a Zhotovitele (např. na výzvy či dotazy Stavebního úřadu), a
fyzické účasti zástupců Objednatele na všech stavebně-právních jednáních se Stavebním úřadem
a dotčenými účastníky výstavby, vše s cílem získání včasného pravomocného Stavebního
povolení či obdobného stavebně-právního souhlasu. Pro zajištění vypracování projektové
dokumentace DSP a obstarání Stavebního povolení či souhlasu, a dále pro zajištění Kolaudačního
rozhodnutí či obdobného rozhodnutí zajistí a předá Objednatel příslušná zmocnění pro
pověřené pracovníky Zhotovitele. Vzorové zmocnění pro jednání se Stavebním úřadem a
účastníky výstavby je uvedeno v Příloze č. 4 této Realizační smlouvy. Uvedené v bodě 8.5 platí
za předpokladu, že pro výměnu stávající kogenerační a související technologie způsobem ks za
ks je třeba DPS nebo obdobného stavebně-právního souhlasu. Objednatel prohlašuje, že jakožto
provozovatel technologie, která je v majetku Města Kutná Hora disponuje usnesením Rady
města č. 489/18, kde majitel souhlasí s umistěním kogeneračních jednotek.
8.6 NEPLÁNOVANÉ POŽADAVKY STAVEBNÍHO ÚŘADU NEBO ÚČASTNÍKŮ VÝSTAVBY - v případě, že
dojde ze strany Stavebního úřadu či jiných dotčených a oprávněných účastníků výstavby nebo
dotčených státních organizací k požadavkům na dílo, které nejsou součástí předmětu díla dle
této smlouvy, sjednají dotčené smluvní strany dodatek k této smlouvě, ve kterém zohlední tyto
požadavky nebo postupy z hlediska ceny, harmonogramu a kvality plnění díla.
8.7 SJEDNÁNÍ A OZNAČENÍ PŘESNÝCH HRANIC DODÁVEK A PLNĚNÍ DÍLA – Objednatel a Zhotovitel
neprodleně od podpisu této Realizační smlouvy společně sjednají přesné hranice plnění díla
v kotelně HLOUŠKA (vnitřní i vnější hranice), o čemž smluvní strany provedou písemný zápis.
Zároveň tyto hranice dodávek a plnění stavebně označí nesmyvatelnou reflexní sprejovou
barvou vč. pořízení průkazní fotodokumentace nebo jinak nezpochybnitelně/přesně určí hranice
dodávek (např. po zeď, po dveře, po vrata). V případě, že technická zařízení, nalézající se mimo
sjednanou oblast plnění, nebudou splňovat předepsaný technický stav podle závazných a
platných technických a bezpečnostních předpisů, Zhotovitel na tuto skutečnost Objednatele
písemně upozorní, a obě smluvní strany sjednají v nezbytně krátkém čase postup pro rychlé
odstranění závadného stavu, který by bránil či ovlivňoval bezpečné a efektivní provádění díla
nebo kolaudaci díla jako celku. Vzorový protokol sjednání a označení přesných hranic plnění je
uveden v Příloze č. 5 této Realizační smlouvy.
8.8 SJEDNÁNÍ A OZNAČENÍ STAVENIŠTĚ A VŠECH MÍST DOTČENÝCH PLNĚNÍM DÍLA – Objednatel a
Zhotovitel společně sjednají neprodleně od podpisu této Realizační smlouvy formou písemného
zápisu přesné hranice staveniště (tj. všech prostor objektu kotelny HLOUŠKA, ve kterých bude
docházet k demontážním, montážním, stavebně-přípomocným nebo dalším souvisejícím
pracím), a dále všechna vnější místa a části pozemků, souvisejících se staveništěm, jako např.
příjezdové komunikace, parkování osobních i nákladních aut, pozice montážních jeřábů a strojů,
atp. Zároveň budou určeny vnitřní i vnější prostory pro skládání, ukládání/skladování, odebírání
a popř. nakládání materiálu, zařízení a odpadů, venkovní prostory pro stavební a montážní






kontejnery a pro dočasné uskladnění rozměrného nebo hmotného stavebního a montážního
materiálu (ocelové potrubí), pro parkování osobních a užitkových vozidel pracovníků
Zhotovitele, které budou zajišťovat výstavbu a plnění díla (v přiměřené blízkosti místa plnění).
Všechny hraniční místa staveniště a dotčených pozemků popíše Zhotovitel v písemném zápise
a/nebo v jeho obrazové příloze, a pořídí nezbytnou průkazní fotodokumentaci výchozího stavu
(a při zpětném předání staveniště závěrečného stavu). Vzorový protokol sjednání a označení
staveniště a dotčených míst plnění je uveden v Příloze č. 6 této Realizační smlouvy.
8.9 SJEDNÁNÍ MÍST PŘIPOJENÍ A ODBĚRŮ ENERGIÍ – Objednatel a Zhotovitel společně sjednají
neprodleně od podpisu této Realizační smlouvy formou písemného zápisu připojovací místa na
staveništní energie (zejména elektřina, popř. voda) a způsoby jejich měření pro jejich následnou
přefakturaci Objednatelem. Všechny připojovací místa se popíší a pořídí nezbytnou
fotodokumentaci výchozího stavu přípojek i měřících zařízení (odečty). Vzorový protokol
sjednání a označení přípojek a dotčených měřících zařízení je uveden v Příloze č. 7 této Realizační
smlouvy.
8.10 PRACOVNÍ DOBA PROVÁDĚNÍ MONTÁŽNÍCH A STAVEBNÍCH PRACÍ – Objednatel, Stavební úřad
a Zhotovitel sjednali, že Zhotovitel bude provádět demontážní, montážní a související práce a
činnosti pro plnění díla, zahrnující odpovídající hluk, vibrace, pachy (svařování, nátěry) a
prašnost v místě plnění díla, podle následujícího časového hodinového rozpisu:
a) 07:00 - 19:00 hod. v pracovní dny (příchod v cca 6:30, déle po vzájemné dohodě),
b) 09:00 – 18:00 hod. ve dnech pracovního volna, klidu a o svátcích (soboty/neděle),
c) přestávky v práci (technologické, oběd) budou plánovány a koordinovány vedoucím
pracovníkem Zhotovitele v odvislosti na technologické postupy prací a časový
harmonogram plnění. V době nepřítomnosti pracovníků Zhotovitele na staveništi (tj.
pracovní přestávky a noci) odpovídá vedoucí pracovník Zhotovitele za zabezpečení celého
staveniště a dotčených míst stavby z hlediska bezpečnosti práce a pohybu oprávněných
osob, a dále z hlediska zajištění proti vloupání, poškození, krádeži či jiné obdobné škodě.



8.11 MÍSTNÍ PRACOVNÍ, PROVOZNÍ, BEZPEČNOSTNÍ ŘÁDY, PRAVIDLA A PODMÍNKY BOZP-PO -
Objednatel zajistí kontakty na aktuální oprávněné odborné a specializované osoby (fyzické či
právnické) se znalostí místních podmínek bezpečnosti práce a ochrany zdraví při práci (BOZP),
dále se znalostí místní požární ochrany (PO), a dále se znalostí místních technických a provozně-
bezpečnostních podmínek pro vyhrazená (popř. i nevyhrazená) technická a provozní zařízení
(revizní technici, pracovníci Technické inspekce TIČR, atp.). Objednatel zajistí při zahájení
provádění díla seznámení a proškolení všech svých zaměstnanců, kteří se budou pohybovat
v objektu kde se budou provádět práce a jiná plnění dle této Realizační smlouvy a dále také
pracovníků Zhotovitele pro znalost místních řádů, pravidel a podmínek pro (a) zajištění
Bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (BOZP), dále (b) pro zajištění znalosti a dodržování
místního platného Protipožárního řádu a všeobecných i místních pravidel a zásad protipožární
ochrany, a dále pro (c) zajištění nezbytných znalostí a dodržování místního provozního řádu,
pravidel a zejména z toho vyplývajících omezení či zakázaných činností či prací pro pracovníky
Zhotovitele tak, aby nedošlo k omezení, ohrožení či přerušení nepřetržitého provozu a výrobní
činnosti Objednatele v objektu kotelny HLOUŠKA (tj. zajištění výroby a dodávek tepla pro město
Kutná Hora). O provedeném seznámení, proškolení a případném přezkoušení pracovníků
Zhotovitele a případně i zaměstnanců Objednatele bude proveden písemný zápis s podpisy
všech zúčastněných osob včetně osoby školitele(ů), který se stane součástí projektové,






dodavatelské a pracovně-bezpečnostní dokumentace. Uvedené v bodu 8.11 nenahrazuje
povinnost Zhotovitele zajistit vlastní proškolení v rozsahu definovaném tímto bodem a mít
vlastního pracovníka, který odpovídá za dodržování BOZP a další zákonných povinnosti na
probíhající stavbě nebo vždy při plnění dle této Realizační smlouvy.
8.12 UDĚLOVÁNÍ PRACOVNÍCH, PROVOZNÍCH A BEZPEČNOSTNÍCH POKYNŮ PRACOVNÍKŮM
ZHOTOVITELE PRO JEDNOZNAČNÉ URČENÍ PODMÍNEK PROVÁDĚNÍ DÍLA ZA PLNÉHO PROVOZU
– pověření pracovníci Objednatele jsou oprávněni s dostatečným předstihem (nebo ihned
následně) udělovat pracovní, provozní či bezpečnostní pokyny pracovníkům Zhotovitele, nebo
určovat podmínky provádění prací tak, aby bylo vyloučeno či minimalizováno riziko vzniku
jakýchkoli škod v souvislosti s prováděním díla (zejména škod na majetku a zařízení Objednatele
nebo škod vyplývajících z neúmyslného omezení či přerušení provozní a výrobní činnosti
Objednatele). Tyto pokyny a podmínky budou prováděny vždy oprávněnou osobou písemně
zápisem do Stavebního deníku, a zároveň bude prokazatelně informována oprávněná osoba
druhé smluvní strany, která neprodleně stvrdí přijetí a pochopení smyslu či účelu předaného
pokynu či pracovní podmínky souhlasným potvrzením (datum, podpis) do Stavebního deníku.
Zpětně dopisované, zmatečné, nejasné, neproveditelné a neúčelné zápisy nejsou přípustné, ale
druhá smluvní strana je povinna se vždy písemně vyjádřit ke všem zápisům do Stavebního
deníku, tedy i k těm nepřípustným. Případné neshody mezi stranami na stavbě budou v případě
potřeby řešit statutární zástupci smluvních či zúčastněných stran.
8.13 NUTNÁ STAVEBNÍ A PROVOZNĚ-TECHNICKÁ PŘIPRAVENOST ZE STRANY OBJEDNATELE – plnění
díla bude probíhat za plného a nepřetržitého provozu Objednatele, a to na staveništi a
dotčených objektech a zařízeních, které jsou součástí výrobního závodu Objednatele, tj. kotelny
HLOUŠKA. Pracovníci Zhotovitele jsou osoby kvalifikované pro provádění technických a
montážních prací podle příslušných (živnostenských) oprávnění, nejsou však obeznámeni a
zaškoleni s provozním a výrobním závodem Objednatele jako technologickým celkem. Pro
vyloučení vzniku škod z neznalosti či provozního opominutí sjednali Objednatel a Zhotovitel, že
Objednatel zajistí s dostatečným předstihem provedení veškerých provozních a technických
odstavení, odpojení, přepojení, přenastavení, vypuštění a vypnutí veškerých dotčených
provozních technologických souborů, dotčených částí technických zařízení a inženýrských sítí,
např. odpojení či přepojení potrubí topné vody KGJ i vytápění místnosti (topná SAHARA),
odpojení elektro-rozvodů 230/400V, systémů měření a regulace MAR, odpojení zemního plynu
a vzduchotechniky, odpojení provozní automatiky a bezpečnostních a zabezpečovacích systémů
kotelny, atp. Tyto práce zajistí Objednatel ve vlastní režii odbornými vlastními či smluvními
externími pracovníky s dobrou znalostí místních provozních, výrobních, technických a
bezpečnostních procesů a režimů. Tyto činnosti musí být odborně provedeny tak, aby zejména
nebyl dotčen, omezen či přerušen nepřetržitý provoz a výroba Objednatele (tj. dodávky tepla a
vznik provozních, technických či majetkových škod, jako např. spálený motor čerpadla při
proběhu na sucho, zadřený ventil potrubí, atp.), dále, aby Zhotovitel mohl bez zbytečných
prodlení zahájit provádění demontážních a montážních prací v plném rozsahu a bez provozních,
technických či jiných omezení, a dále bez jakéhokoli rizika pro bezpečnost a ochranu zdraví při
práci a protipožární ochranu (BOZP-PO). Podmínky či omezení pro provádění díla Zhotovitelem,
které vyplynou z výše uvedených odstavení, přepojení, přenastavení či jiných vynucených změn
funkce a provozování zařízení a inženýrských sítí Objednatele, stanoví Objednatel vždy vhodnou
a srozumitelnou písemnou formou v duchu ustanovení čl. 8.12 této Realizační smlouvy (nejlépe






zápisem do Stavebního deníku) oproti souhlasnému podpisu pověřených a oprávněných
pracovníků Zhotovitele.
8.14 SJEDNÁNÍ PODMÍNEK PRO PROVÁDĚNÍ DEMONTÁŽÍ A USKLADNĚNÍ DEMONTOVANÉHO
ZAŘÍZENÍ PRO DALŠÍ VYUŽITÍ – Objednatel a Zhotovitel společně sjednají neprodleně od podpisu
této Realizační smlouvy a s ohledem na smluvní časový harmonogram prací formou písemného
zápisu podmínky provádění pro demontážní práce, a zejména definici místa a způsobu
dočasného (venkovního) uskladnění demontovaných zařízení jako movitých věcí Objednatele.
Jedná se zejména o 2ks staré KGJ …………., dále elektro-rozvaděče a elektro-kabely, kovový odpad
z potrubí, potrubní armatury, atp., které by mohly být určeny buď k dalšímu využití, uskladnění,
odprodeji či likvidaci na místě určeném Objednatelem. Vzorový protokol sjednání podmínek
demontáží a uskladnění demontovaného zařízení je uveden v Příloze č. 8 této Realizační
smlouvy.
8.15 VYSOKÁ KVALITA PROVÁDĚNÉHO DÍLA – Objednatel a Zhotovitel sjednali, že dílo bude
prováděno se záměrem, aby nově instalované zařízení kogeneračních jednotek včetně
veškerého příslušenství bylo možné provozovat a využívat na maximální projektované a
výrobcem garantované parametry, a to s důrazem na ekonomiku provozování, maximální
automatizaci a tím minimalizaci všech provozních nákladů a vlivů na životního prostředí (hluk,
vibrace, emise). Dále Objednatel a Zhotovitel sjednali, že dílo bude s ohledem na sjednaný
rozsah, cenu a podmínky realizace (zejména cenové a časové) prováděno s cílem dosažení co
nejvyšší kvality a profesionality tak, aby Objednatel a Zhotovitel toto dílo následně po dokončení
díla v budoucnosti prezentovat jako svojí ryze pozitivní obchodní, technickou a provozní
referenci.
8.16 ZAJIŠTĚNÍ KONTROLY KVALITY PROVÁDĚNÍ DÍLA (EZS-1) – Objednatel a Zhotovitel sjednali, že při
zahájení prací bude v místě provádění díla nainstalována dočasná stavební časosběrná kamera





K dosažení tohoto záměru Objednatel sjednal se Objednatelem, že Zhotovitel provede instalaci
technologických zařízení podle technických instrukcí, zásad a doporučení výrobce kogeneračních
jednotek, tj. společnosti ……………………………………………………………………………...(obchodní
zastoupení pro Českou republiku je osoba Objednatele), a to při současném dodržení a
respektování všech technických závazných předpisů, platných pro Českou republiku. Objednatel
a Zhotovitel dále sjednali, že Zhotovitel provede i všechny nezbytné stavební přípomocné práce,
související s instalací nového technického zařízení (např. průchody a vedení potrubí a kabelů,
případné nátěry a malby, úpravy podlahy a osvětlení, atp.), v rozsahu a kvalitě odpovídající výše
uvedenému záměru, a dále odpovídající smluvnímu soupisu dodávek a prací, a výkazů výměr.
Zhotovitel tímto upozorňuje Objednatele , že rozsah dodávek a montáží se může mírně či v
určitých detailech lišit od specifikací ve smluvních soupisech dodávek a prací a výkazů výměr
v Rámcové smlouvě s ohledem na konstrukci a technické provedení konkrétních kogeneračních
jednotek ………… a souvisejícího zařízení. Takovéto případné a pro funkci a bezpečnost díla
nepodstatné odlišnosti byly a jsou součástí nabídkové ceny díla jako celku, a nebudou tedy vůči
Objednateli a Objednateli nikterak uplatňovány jako případné vícepráce či méněpráce
s dopadem na smluvní cenu dle čl. 4.1 této Realizační smlouvy (např. nově použité KGJ
………..nepotřebují pro svůj provoz samostatné chladící zařízení palivové směsi jako staré
jednotky ……….., v lokalitě Hlouška nebude 1ks nové KGJ ………….sloužit jako nouzový zdroj
elektřiny ……….., atp.).


v majetku Objednatele, která bude dokumentovat způsob a kvalitu prováděných prací během
realizace a plnění díla. Tato časosběrná kamera bude po dokončení a předání díla trvale
demontována a odstraněna z prostoru staveniště. Objednatel a Zhotovitel zároveň vnitřními
předpisy jednotlivých organizací zajistí, aby byly po celou dobu fungování časosběrné kamery
dodrženy pravidla a podmínky ochrany osobních dat podle platných zákonů a předpisů (tzv.
GDPR). Plnění uvedené v bodu 8.16 zajistí na své náklady Zhotovitel.
8.17 TRVALÉ ZABEZPEČENÍ DOKONČENÉHO A PPROVOZOVANÉHO DÍLA (EZS-2) - pro dosažení,
zajištění a udržení trvalé kvality díla (zařízení), pro minimalizaci provozních nákladů Objednatele,
a dále pro kontrolu plnění garančních podmínek ze strany uživatele a provozovatele zařízení (tj.
Objednatele) a bezvadné oboustranné plnění Servisní smlouvy podle čl. 8.12 a čl. 13.3 této
Realizační smlouvy, se Objednatel zavazuje poskytnout Zhotoviteli možnost trvalé a bezplatné
instalace provozní dohledové kamery zařízení v majetku Zhotovitele, umístěné po dokončení
díla v místnosti instalace díla (na místo časosběrné kamery), a to pro účely dálkového vizuálního
dohledu a průběžné kontroly stavu díla (zejména kogeneračních jednotek), a případně kontroly
správnosti a oprávněnosti prováděné autorizované údržby, servisu či případně autorizované
manipulace na zařízení jako celku, tj. díle, tj. na obou kogeneračních jednotkách ……… a
souvisejícím zařízení. Objednatel a Zhotovitel zároveň vnitřními předpisy jednotlivých organizací
zajistí, aby byly po celou dobu fungování časosběrné kamery dodrženy pravidla a podmínky
ochrany osobních dat podle platných zákonů a předpisů (tzv. GDPR).
8.18 PŘIPOJENÍ NA INTERNET PRO DÁLKOVÝ SERVISNÍ DOHLED - Objednatel sjednal se Zhotovitelem,
že Objednatel zajistí trvalý, bezplatný a neomezený dálkový přístup pro místní internetové
připojení (kabelové či WiFi) pro monitorovací systémy výrobce kogeneračních jednotek a
souvisejícího zařízení - v době instalace typy zařízení ………………………………………………………………,
vše s datovými routery a přípojkami LAN s přenosovou rychlostí >3000kBit/sec v bezprostřední
blízkosti instalovaných kogeneračních jednotek včetně jejich propojení. Objednatel, Objednatel
a Zhotovitel vnitřními předpisy jednotlivých organizací zajistí, aby po celou dobu užívání a
fungování provozní dohledové kamery byly dodržovány pravidla a podmínky ochrany osobních
dat podle platných zákonů a předpisů (tzv. GDPR). Za účelem splnění obsahu tohoto bodu
vyberou Objednatel a Zhotovitel společně odbornou firmu, která navrhne pro obě strany
přijatelné technické řešení. Odběratel předem vylučuje takové řešení, které by zvýšilo jeho
provozní náklady proti stavu v čase podpisu této Smlouvy a Zhotovitel takovou podmínku
bezvýhradně přijímá.
8.19 VYLOUČENÍ NEAUTORIZOVANÝCH A NEODBORNÝCH ZÁSAHŮ DO DÍLA – realizované dílo je
složitý provozní soubor, u kterého je kladen obzvláštní důraz na celkovou bezvadnou technickou
funkci a stabilní dlouhodobou vysokou účinnost všech kooperujících dílčích zařízení. V případě
neautorizované (tj. neoprávněné) manipulace či zásahu na předmětu rozpracovaného či
dokončeného díla, a to ze strany pracovníků Objednatele nebo jeho třetích neautorizovaných
stran, při kterých by došlo k činnostem vyhrazených pouze autorizovaným pracovníkům výrobce
……….. nebo …………………… podle uzavřené Servisní smlouvy, nebo při kterých došlo k porušení
plomb, zámků či zabezpečených určitých částí strojů a zařízení výrobce, se Objednatel zavazuje
postupovat neodkladně a s potřebnou důsledností k zajištění nápravy a uvedení zpět do
standardního bezvadného stavu, a dále zjištěného viníka – fyzickou či právní osobu – neodkladně
a důsledně postihnout podle platných vnitřních (provozních a personálních) předpisů či smluv
Objednatele, ve kterých budou pracovníci Objednatele a všech třetích stran o této skutečnosti






vhodnou, nejlépe písemnou, formou informováni. V případě porušení tohoto ustanovení se
Objednatel zavazuje uhradit veškerou vzniklou škodu (např. náklady na opravu případných
poškození vzniklých neautorizovaným zásahem, kontrolní/zkušební provoz, náklady na
autorizovanou kontrolu zařízení a uvedení do původního autorizovaného stavu a opětné
zajištění). Objednatel bere na vědomí, že pokud dojde k opakovaným zjištěným a prokázaným
porušením předchozího odstavce může dílo nebo jeho část pozbýt záruku a garance dle čl. IX
RÁMCOVÉ SMLOUVY O DODÁVCE KOGENERAČNÍCH JEDNOTEK.400
8.20 ODPOVĚDNOST ZA TECHNICKÉ NEBO PROVOZNÍ ŠKODY NA OKOLNÍM ZAŘÍZENÍ ČI STAVEBNÍCH
OBJEKTECH V DOTČENÉM OKOLÍ STAVBY - v případě, že dojde k omezení či výpadku provozu
nebo k technické či majetkové škodě na technickém zařízení nebo stavební součásti objektu
mimo staveniště a mimo místa plnění díla, a to z důvodů ležících na straně Zhotovitele, např.
porušením písemných provozních pokynů nebo podmínek pro provádění díla, stanovených
písemně Objednatelem, a předaných Zhotoviteli podle ustanovení čl. 8.12 této Realizační
smlouvy, odpovídá Zhotovitel za takto vzniklé škody. V případě, že dojde k omezení či výpadku
provozu nebo k technické či majetkové škodě na technickém zařízení nebo stavební součásti
objektu mimo staveniště a mimo místa plnění díla z důvodů neležících na straně Zhotovitele ,
vyvazuje tato okolnost Zhotovitele z odpovědnosti za takto vzniklé škody.
8.21 ODPOVĚDNOST ZA TECHNICKÉ ČI PROVOZNÍ ŠKODY NA ROZPRACOVANÉM ČI DOKONČENÉM
DÍLE – v případě, že dojde k technické, majetkové nebo provozní škodě na rozpracovaném či
dokončeném díle na staveništi, a to z důvodů ležících na straně Zhotovitele, např. porušením
písemných provozních pokynů nebo podmínek pro provádění díla, stanovených písemně
Objednatelem nebo Objednatelem, a předaných Zhotoviteli podle ustanovení čl. 8.12 této
Realizační smlouvy, odpovídá Zhotovitel za takto vzniklé škody. V případě, že dojde k technické,
majetkové nebo provozní škodě na rozpracovaném či dokončeném díle na staveništi z důvodů
neležících na straně Zhotovitele vyvazuje tato okolnost Zhotovitele z odpovědnosti za takto
vzniklé škody.
8.22 ZMĚNY DÍLA V PRŮBĚHU JEHO PROVÁDĚNÍ A PLNĚNÍ – v případě, že Objednatel bude v průběhu
plnění díla požadovat po Zhotoviteli změny v rozsahu, kvalitě, způsobu provádění či
harmonogramu díla, bude o této skutečnosti vždy pořízen písemný zápis ve formě změnového
požadavku - Změnového listu - s odůvodněním a dopady na prováděné dílo, tj. s dopady na cenu,
harmonogram plnění a kvalitu prováděného díla. Zhotovitel ve lhůtě 3 pracovních dní se
k takovémuto změnovému požadavku písemnou formou vyjádří. Mezi smluvními stranami vždy
uzavřen písemný dodatek k této Realizační smlouvě, ve kterém budou sjednány nové smluvní
podmínky pro provádění díla vzhledem ke konkrétním změnám díla. Takovéto změny musí být
vždy písemně odsouhlaseny všemi smluvními či zúčastněnými stranami. Vzorový Změnový list
je uveden v Příloze č. 9 této Realizační smlouvy.
8.23 OBCHODNÍ REFERENCE PROVEDENÉHO DÍLA – Zhotovitel a Objednatel sjednali, že Objednatel
bude minimálně po dobu záruky na provedené dílo v délce 60 měsíců, a dále po dobu trvání
Servisní smlouvy podle čl. 13.3 této Realizační smlouvy, poskytovat Zhotoviteli bezplatně na
vyžádání písemné obchodní reference (např. pro potřeby účasti Zhotovitele ve veřejných nebo
obchodních zakázkách), a dále že v přiměřeném rozsahu umožní případné prohlídky
provozovaného díla, tj. zařízení KGJ v provozním režimu pro obchodní partnery či klienty
Objednatele či Zhotovitele. Poskytování plnění dle předešlé věty je podmíněno bezvadným a






bezvýhradným plněním všech smluvních vztahů (Rámcová smlouva, Realizační smlouva a
Servisní smlouva). Objednatel má právo v odůvodněných případech odmítnout výše uvedené
plnění a to za předpokladu, že by toto plnění mělo negativní dopad do provozních, či obchodních
záležitostí Objednatele. Dále Objednatel souhlasí, aby pořízené fotografie a dokumentace (bez
technických údajů) instalovaného zařízení byly vhodnou formou používány pro potřeby
obchodní propagace a marketingových služeb Objednatele a Zhotovitele (např. umístění
fotografií místa plnění na webové stránky nebo propagačních brožur Objednatele a Zhotovitele
s jejich stručným popisem, atp.). Dokumenty dle předešlé věty musí být vždy předloženy
Objednateli ke schválení v dostatečném předstihu (minimálně 15 dní). Objednatel jejich souhlas
bezdůvodně neodmítne. Budou-li to obchodní okolnosti nebo některá ze tří smluvních stran
vyžadovat, musí být dodržena podmínka pro včasné uzavírání patřičných písemných smluv o
vzájemné ochraně důvěrných informací a know-how mezi všemi zúčastněnými stranami.
Vzorová smlouva pro ochranu důvěrných informací a know-how je uvedena v Příloze č. 10 této
Realizační smlouvy. Zhotovitel se zavazuje, že za poskytnutí reference popsané výše upraví
prostor kotelny pro Objednatele nad rámec smluvních dohod bez dalších nároků a to zejména
podlahu, popř. osvětlení apod. Všechny úpravy musí být předem konzultovány a odsouhlaseny
Objednatelem.
9.1 Zhotovitel je povinen vést ode dne převzetí staveniště stavební (montážní) deník. Do deníku se
zapisují všechny skutečnosti rozhodné pro plnění této Realizační smlouvy.
9.2 Denní záznamy se píší do knihy s očíslovanými listy se dvěma oddělitelnými průpisy. Denní
záznamy čitelně zapisuje a podepisuje vedoucí pracovník Zhotovitele, a to zásadně v ten den,
kdy byly práce provedeny, nebo kdy nastaly okolnosti, které jsou předmětem zápisu. Při denních
záznamech nesmějí být vynechána volná místa. Mimo uvedeného pracovníka Zhotovitele
mohou provádět potřebné záznamy ve stavebním deníku zástupci smluvních stran, technického
dozoru Objednatele, autorského dozoru Projektanta, orgány státního stavebního dohledu,
popřípadě i jiné orgány k tomu řádně zmocněné.
9.3 Jestliže vedoucí pracovník Zhotovitele nesouhlasí s provedeným záznamem Objednatele, nebo
technického dozoru Objednatele, je povinen připojit k záznamu do tří (3) pracovních dnů svoje
vyjádření, jinak se má za to, že s obsahem záznamu souhlasí.
9.4 Technický dozor Objednatele a koordinátor BOZP na staveništi bude prováděn zaměstnanci
(osobami) určenými v deníku resp. osobami, jejichž jména Objednatel oznámí Zhotoviteli.
9.5 Vedoucí pracovník Zhotovitele je povinen předložit technickému dozoru Objednatele denní
záznamy nejpozději následující pracovní den a odevzdat mu první průpis.
9.6 Jestliže technický dozor Objednatele nesouhlasí s obsahem zápisu, zapíše svůj nesouhlas do tří
(3) pracovních dnů do deníku s uvedením důvodů, jinak se má za to, že s obsahem souhlasí.
9.7 Zhotovitel je povinen uložit druhý průpis denních záznamů odděleně od originálu tak, aby byl k
dispozici v případě ztráty nebo zničení originálu.





ČLÁNEK 9. STAVEBNÍ A MONTÁŽNÍ DENÍK



9.8 Povinnost Zhotovitele vést stavební (montážní) deník končí podpisem protokolu o zpětném
převzetí staveniště Objednatelem. Při podpisu protokolu předá Zhotovitel uzavřené stavební
deníky Objednateli, přičemž jeden průpis si ponechá.
10.1 Staveništěm se rozumí část budovy místa plnění, vymezená v protokole o předání staveniště.
Vzorový předávací protokol je uveden v Příloze č. 11 této Realizační smlouvy.
10.2 Při vymezení a přípravě staveniště respektuje Zhotovitel veškeré aktuální právní předpisy (vč.
ustanovení zákona č. 309/2006 Sb., o zajištění dalších podmínek bezpečnosti práce a ochrany
zdraví při práci a nařízení vlády č. 591/2006 Sb., o bližších minimálních požadavcích na
bezpečnost a ochranu zdraví při práci na staveništích) a technické normy.
10.3 Zhotovitel převezme staveniště v termínu dohodnutém smluvními stranami nebo do 5 dnů od
výzvy Objednatele.
10.4 Podepsáním protokolu o předání a převzetí staveniště předá Objednatel Zhotoviteli staveniště.
V záznamu se uvádí zejména:
a) že staveniště bylo předáno ve stavu umožňujícím zahájení prací ve lhůtě stanovené touto
smlouvou, popř. se uvedou závady a lhůty jejich odstranění;
b) specifikace míst, kde dochází k souběhu stavby s jiným provozem, který musí být zachován
včetně vymezení podmínek;
c) umístění a způsob připojení na zdroje energií.



10.5 Oprávněni zaměstnanci Objednatele a kontrolních orgánů jsou oprávněni vstupovat na
staveniště za účelem kontroly pořádku a řádného hospodaření s odpady, požární prevence,
ochrany životního prostředí, hospodaření s předaným majetkem, dodržování bezpečnostních
předpisů. Za tímto účelem mohou tyto osoby užívat zařízení staveniště užívané Zhotovitelem.
10.6 Zhotovitel je povinen zabezpečit staveniště a udržovat na něm pořádek a čistotu, je povinen
odstraňovat odpady a nečistoty vzniklé jeho pracemi nebo jinou činností.
10.7 Pokud vznikne činností zhotovitele odpad, je povinen uschovávat doklady o zneškodňování
odpadu a předat je objednateli nejpozději k datu převzetí díla.
10.8 V průběhu realizace prací je Zhotovitel povinen udržovat staveniště na své náklady uklizené, bez
jakýchkoli nepotřebných překážek a uskladní nebo odstraní jakýkoli přebytečný materiál,
odstraní ze staveniště jakékoli nečistoty nebo zbytky nebo dočasné objekty a odstraní veškeré
montážní zařízení, které již nepotřebuje pro realizaci díla. Zhotovitel bude dbát na čistotu
komunikací vně staveniště, které používá k plnění díla, případně je povinen tyto komunikace
uvést neprodleně do původního stavu.
10.9 Zhotovitel je oprávněn používat vymezené zdroje energií pro účely provádění díla. Jiné využití
musí schválit Objednatel, který určí podmínky pro takové užívání.
10.10 Zhotovitel je povinen zajistit staveniště proti vstupu nepovolaných osob a za tímto účelem
nainstalovat kamerový systém s trvalým záznamem. Po předání a převzetí díla Zhotovitel





ČLÁNEK 10. STAVENIŠTĚ



písemně potvrdí likvidaci záznamů pořízeních během plnění díla. Objednatel se zavazuje
Zhotoviteli poskytnout nezbytnou součinnost.
10.11 Nejpozději do pěti (5) dnů po podpisu protokolu o předání díla, odstraní Zhotovitel na své
náklady ze staveniště všechny zbytky, nečistoty a odpad jakéhokoliv druhu a předá a opustí
staveniště a dílo jako celek v čistém a bezpečném stavu.
11.1 Zhotovitel se zavazuje předat Objednateli dílo nejpozději v termínu uvedeném v čl. 3.1 této
Realizační smlouvy do zkušebního provozu, a to formou písemného předávacího protokolu.
11.2 Dílo vymezené Realizační smlouvou bude splněno protokolárním předáním díla Objednateli.
Zhotovitel vyzve písemně Objednatele v dohodnuté lhůtě, nejméně však pět (5) pracovních dnů
předem, k protokolárnímu předání a převzetí dokončeného díla.
11.3 Protokol o předání a převzetí díla musí obsahovat zejména:
a. Identifikační údaje Smluvních stran;
b. Název díla, identifikace této Realizační smlouvy;
c. Datum počátku provádění díla;
d. Jména zástupců Smluvních stran, kteří potvrdí odevzdání a převzetí díla;
e. Jména dalších osob přítomných předání a převzetí díla (např. projektant);
f. Odchylky díla, včetně jejich důvodů;
g. Seznam odevzdané dokumentace;
h. Úspěšné výsledky požadovaných zkoušek a testů, zejména:
(1) zkouška účinnosti výroby elektřiny a deklarované celkové účinnosti KGJ v délce jedné
výrobní směny (min. 8 hod vcelku) pro každou KGJ (min. celková účinnost 90,0%);
(2) měření obsahu emisí NOx ve spalinách pro každou KGJ (max. 250 mg NOx/Nm3),
(3) měření hlučnosti na výstupu spalin z komína pro každou KGJ (max. 65,0 dB(A)).



i. Soupis vad a nedodělků, které nebrání bezpečnému a bezproblémovému používání díla a
termíny jejich odstranění;
j. Vyjádření účastníků přítomných předání a převzetí díla;
k. Datum a čas předání a převzetí díla;
l. Podpisy zástupců Smluvních stran a dalších účastníků přítomných předání a převzetí díla.
11.4 Objednatel si vyhrazuje právo dílo nepřevzít v případě, že má dílo takové vady a nedostatky,
které brání bezpečnému a bezproblémovému používání díla, nebo dílo není v souladu s touto
Realizační smlouvou nebo jejími přílohami (zejména v případě, že jednotlivá KGJ nebo všechny
nebudou dosahovat deklarovaných technických a provozních parametrů z důvodu na straně
Zhotovitele). O takových vadách a nedostatcích díla Smluvní strany sepíší protokol, ve kterém
uvedou termín jejich odstranění. Zhotovitel je povinen na vlastní náklady opravit dílo, a to i
opakovaně.





ČLÁNEK 11. PŘEDÁNÍ A PŘEVZETÍ DÍLA



ČLÁNEK 12. NEBEZPEČÍ ŠKODY
12.1 Nebezpečí škody na díle nese během realizace výlučně Zhotovitel, ledaže prokáže zavinění ze
strany Objednatele.
12.2 Nebezpečí škody na díle přechází ze Zhotovitele na Objednatele po předání a převzetí díla
Objednatelem dle čl. 11. této Realizační smlouvy.



ČLÁNEK 13. PRAVIDELNÁ ÚDRŽBA TECHNOLOGIE A SERVIS – 2 KGJ HLOUŠKA
13.1 Zhotovitel se zavazuje provádět po dobu patnácti (15) let nebo 50 000 mth (dle toho, co nastane
dříve) ode dne, kdy Objednatel převezme dílo ve smyslu čl. 11. této Realizační smlouvy
pravidelnou údržbu Technologie (servis) v rozsahu a při dodržení podmínek Servisní smlouvy.
13.2 Cena za pravidelnou údržbu technologie (2 KGJ Hlouška) je smluvními stranami sjednána na
částku 342.200,- Kč bez DPH za 1 kalendářní rok při plánovaném proběhu 3.000 motohodin za
rok (slovy: třistačtyřicetdvatisícdvěstě korun českých bez DPH). Podmínky servisu jsou řešeny
samostatnou servisní smlouvou.
13.3 Objednatel se zavazuje:



a. zařízení provozovat v souladu s provozními podmínkami, jak jsou tyto upraveny v Servisní
smlouvě podle čl. 13.3 této Realizační smlouvy, a dále takovým způsobem, aby z důvodu
na jeho straně nedošlo k nedodržení stanovených parametrů zařízení i celého díla;
b. dle pokynů Objednatele a v součinnosti s ním zpřístupnit a připravit zařízení pro
požadované zásahy a měření;
c. dle pokynů Objednatele a v součinnosti s ním zahájit úkony na zařízení, požadované
Objednatelem v souvislosti s plněním jeho povinností z Rámcové smlouvy, Realizačních
smluv a Servisní smlouvy;
d. Objednatel zajistí pro potřeby Objednatele i Zhotovitele bezplatně nepřetržitý on-line
přístup na internet (s omezením a dále viz. bod 8.18) s možností odečtu provozních
parametrů KGJ a zařízení v rozsahu této Realizační smlouvy.
ČLÁNEK 14. TRVÁNÍ A UKONČENÍ REALIZAČNÍ SMLOUVY
14.1 Realizační smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu.
14.2 Smluvní strany jsou oprávněny od této Realizační smlouvy odstoupit v případě podstatného
porušení ujednání druhou Smluvní stranou.
14.3 Ukončením Realizační smlouvy nezanikají ustanovení, která mají podle zákona nebo podle
Realizační smlouvy trvat i po zrušení Realizační smlouvy.
14.4 Odstoupením od této Realizační smlouvy nezanikají práva na náhradu škody, smluvní pokutu a
práva z vadného plnění.






ČLÁNEK 15. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
15.1 Tato Realizační smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech s platností originálu, z nichž každá
Smluvní strana obdrží po jednom.
15.2 Nedílnou součástí této Smlouvy jsou následující přílohy:
15.3 Smluvní strany potvrzují, že se s textem této Realizační smlouvy seznámily před jejím podpisem
a je jim znám její význam.
15.4 Na důkaz toho, že Smluvní strany s obsahem této Realizační smlouvy souhlasí, rozumí jí a zavazují
se k jejímu plnění, připojují své podpisy a prohlašují, že tato Realizační smlouva č. 1 byla uzavřena
podle jejich svobodné a vážné vůle prosté tísně, zejména tísně finanční.





Příloha č. 1 Technické a funkční parametry dodávaného Zařízení

Příloha č. 2 Časový harmonogram plnění

Příloha č. 3 Nezbytné a požadované podklady pro plnění díla

Příloha č. 4 Vzorové zmocnění pro jednání se Stavebním úřadem a účastníky výstavby

Příloha č. 5 Označení přesných hranic plnění

Příloha č. 6 Označení staveniště a dotčených míst a pozemků plnění

Příloha č. 7 Označení přípojek a odběrů staveništních energií

Příloha č. 8 Sjednání podmínek demontáží a uskladnění zařízení

Příloha č. 9 Vzorový Změnový list

Příloha č. 10 Vzorová smlouva pro ochranu důvěrných informací a know-how

Příloha č. 11 Vzorový předávací protokol







V Praze dne

V Praze dne



KH TEBIS s.r.o.







Bosch Termotechnika s.r.o.





______________________________

_______________________________

Martin Suchánek, jednatel

Ing. Václav Klein, prokurista

Zadavatel

  • Úřední název: KH TEBIS s.r.o.
  • IČO: 47542713
  • Poštovní adresa:
    Puškinská 641
    28401 Kutná Hora
  • Id profilu zadavatele ve VVZ: Z2017-022628

Veřejné dokumenty

Účastníci smlouvy

Dodatky smlouvy