Smlouva: Realizační smlouva č. 2

Informace o smlouvě

stav E-ZAK Zveřejněno
Smlouva je veřejně přístupná.

DBID: 1548
Datum uzavření smlouvy: 31.05.2019
Rámcová dohoda: Ne
Vícestranná smlouva: Ne
Anonymizace metadat: Ne
Zadavatel je: plátce
Cena v Kč bez DPH: 9 119 332,00

Název (předmět)

Realizační smlouva č. 2

Stručný popis

REALIZAČNÍ SMLOUVA Č. 2
O DODÁVCE, INSTALACI, ZÁRUČNÍ ÚDRŽBĚ A SERVISU 2 KGJ
V BLOKOVÉ PLYNOVÉ KOTELNĚ KH TEBIS, KUTNÁ HORA - ŠIPŠÍ



KH TEBIS s.r.o.
se sídlem: Kutná Hora, Puškinská 641, PSČ 28401
IČO: 47542713
DIČ: CZ47542713
zastoupena: Ing. Tomášem Pilcem, jednatelem
zápis v OR vedeného u Městského soudu v Praze C 25952
dále jen jako „Objednatel“,


a

Bosch Termotechnika s.r.o.
se sídlem: Průmyslová 372, 108 00 Praha 10
IČO: 18953573
DIČ: CZ18953573
zastoupena: Ing. Václavem Kleinem, prokuristou
zápis v OR vedeného u Městského soudu v Praze C 121629
dále jen jako „Zhotovitel“




Objednatel a Zhotovitel budou označovaní jednotlivě jako „Smluvní strana“, a společně jako „Smluvní strany“,


uzavírají v souladu s ustanovením § 1746 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“), tuto


REALIZAČNÍ SMLOUVU Č. 2 O DODÁVCE INSTALACI, ZÁRUČNÍ ÚDRŽBĚ A SERVISU 2 KOGENERAČNÍCH JEDNOTEK V BLOKOVÉ PLYNOVÉ KOTELNĚ KH TEBIS, KUTNÁ HORA – ŠIPŠÍ,
(dále jen „Smlouva“).

PREAMBULE
A. Tato Realizační smlouva č. 2 o dodávce, instalaci, záruční údržbě a servisu 2 kogeneračních jednotek (dále jen „Realizační smlouva“), je Smluvními stranami uzavírána v souvislosti s uzavřenou Rámcovou smlouvou o dodávce kogeneračních jednotek (dále jen „Rámcová smlouva“), uzavřenou Smluvními stranami dne 29.6.2018, a dále v souvislosti s veřejnou zakázkou s názvem „Výměna 4 kusů kogeneračních jednotek na kotelnách Hlouška a Šipší" (dále jen „Veřejná zakázka“), kterou vyhlásil Objednatel.
B. Objednatel zvítězil v otevřeném výběrovém řízení s uveřejněním výše uvedené Veřejné zakázky, a uzavřel dne 29.6.2018 se Zadavatelem Rámcovou smlouvu a Prováděcí smlouvu č. 1 na dílčí realizaci Veřejné zakázky na dodávku, instalaci, záruční údržbu a servis kogeneračních jednotek včetně příslušenství – specifikovaných spalinových výměníků, tlumičů hluku spalin a elektronického systému řízení pro spřažení výkonu 2 strojů (dále jen „KGJ“) – v blokových plynových kotelnách Zadavatele KH Tebis, Kutná hora.
C. Rámcové obchodní podmínky a rámec vzájemných právních vztahů mezi Smluvními stranami
jsou sjednány v uzavřené Rámcové smlouvě ze dne 29.6.2018.


ČLÁNEK 2. PŘEDMĚT REALIZAČNÍ SMLOUVY
2.1 Předmětem Realizační smlouvy je závazek Zhotovitele provést na svůj náklad a nebezpečí pro Objednatele dílo a splnit s dílem související závazky, a závazek Objednatele dílo převzít a zaplatit sjednanou cenu díla.
2.2 Dílem se rozumí:
a) vypracování projektové dokumentace pro 2 KGJ, umístěné v lokalitě Šipší,
b) obstarání a zajištění veškerých administrativních náležitostí k realizaci díla, zejména stavebního povolení,
c) demontáž stávajících 2ks kogeneračních jednotek včetně příslušenství,
d) dodávka, instalace a zprovoznění 2 kusů nových kogeneračních jednotek BOSCH včetně příslušenství (dále jen „2 KGJ“) a technologie (dále jen „Technologie“, společně s 2 KGJ dále jen „Zařízení“) a s tím související veškeré dodávky, montáže, stavební práce, zkoušky a služby potřebné k úplnému provedení díla a k jeho uvedení do zkušebního a trvalého provozu.
2.3 Podrobná specifikace díla je uvedena v Příloze č. 1 – Technické a funkční parametry dodávaného Zařízení, která tvoří nedílnou součást této Realizační smlouvy.
2.4 Zhotovitel se touto Realizační smlouvou současně zavazuje provádět i pravidelnou údržbu Technologie po dobu patnácti (15) let nebo 50 000 mth (dle toho, která skutečnost nastane dříve) po předání díla ve smyslu čl. VII. této Smlouvy.
2.5 Objednatel garantuje a zajistí pro Zhotovitele originální náhradní díly pro 2 KGJ po celou dobu životnosti Zařízení, minimálně však po dobu patnácti (15) let / 50 000 mth (dle toho, která skutečnost nastane dříve).
2.6 Zhotovitel se zavazuje, že Dílo bude realizováno v souladu s platnými předpisy ČR, ČSN, EN a dle obecně závazných a doporučených předpisů a metodik.

ČLÁNEK 3. ČASOVÝ HARMONOGRAM PLNĚNÍ, TERMÍNY, MILNÍKY A MÍSTO PLNĚNÍ DÍLA
3.1 Zhotovitel se zavazuje provádět dílo podle závazné verze časového harmonogramu (dále jen
„časový harmonogram“), který je uveden v Příloze č. 2 této Realizační smlouvy, a je vždy podepsán statutárními zástupci obou Smluvních stran vč. uvedení data obou podpisů.
3.2 Překáží-li nevhodná věc nebo příkaz v řádném provádění díla v souladu s § 2594, odst. (2) NOZ, Zhotovitel je v nezbytném rozsahu přeruší až do výměny věci nebo změny příkazu; trvá-li Objednatel na provádění díla s použitím předané věci nebo podle daného příkazu, má Zhotovitel právo požadovat, aby tak Objednatel učinil v písemné formě.
3.3 Přípravné a projektové práce budou Zhotovitelem zahájeny ihned po podpisu této Realizační smlouvy (zejména zjišťovací – místní šetření, projektové práce a inženýring).
3.4 Místem plnění je bloková kotelna Zadavatele – kotelna Šipší na adrese Ortenova 184, 284 01
Kutná Hora - Šipší (dále jen „Staveniště“ nebo „Kotelna“).


ČLÁNEK 4. CENA DÍLA
4.1 Sjednaná cena za provedení celého díla je 9.119.332,- Kč bez DPH (slovy: devětmilionůstodevatenácttisíctřistatřicetdva korun českých).
4.2 Cena díla byla sjednána jako poměrná část celého díla podle celkové nabídkové ceny Zhotovitele, předané Objednateli, a stanovené v uzavřené Rámcové smlouvě mezi Smluvními stranami.


ČLÁNEK 5. FAKTURACE A PLATEBNÍ PODMÍNKY
5.1 Cena díla bude hrazena na základě faktur následovně:

Termín vystavení faktury Výše

1. fakturace do pěti (5) dnů ode dne podpisu Realizační smlouvy 40 % ceny díla dle Realizační smlouvy ve smyslu čl. III. odst. 1 Smlouvy

2. fakturace do pěti (5) dnů ode dne předání díla ke zkušebnímu provozu dle čl. VII. odst. 1 Smlouvy 40 % ceny díla dle Realizační smlouvy ve smyslu čl. III. odst. 1 Smlouvy

3. fakturace do pěti (5) dnů ode dne protokolárního předání a převzetí díla dle čl. VII. odst. 2 Smlouvy 20 % ceny díla dle Realizační smlouvy ve smyslu čl. III. odst. 1 Smlouvy

5.2 Smluvní strany sjednávají splatnost faktur nejméně třicet (30) dní od doručení faktury.


ČLÁNEK 6. PRÁVA A POVINNOSTI OBJEDNATELE
6.1 Objednatel zajistí s dostatečným předstihem a umožní Zhotoviteli přístup na Staveniště
v rozsahu potřebném pro řádné a včasné zhotovení díla podle této Realizační smlouvy.

6.2 Objednatel se zavazuje poskytovat Zhotoviteli po celou dobu provádění díla, stejně jako při plnění smluvních povinností Objednatele vůči Zhotoviteli, odpovídající součinnost.
6.3 Zhotovitel v souladu s § 2598, odst. (2) odpovídá za věc písemně převzatou od Objednatele jako skladovatel. S provedeným dílem předloží Zhotovitel Objednateli na vyžádání vyúčtování a vrátí mu vše, co z jeho věcí nezpracoval.


ČLÁNEK 7. PRÁVA A POVINNOSTI ZHOTOVITELE
7.1 Zhotovitel je oprávněn plnit dílo za pomocí poddodavatelů, vyjma dodávky hlavní technologie kogenerace, kterou se Zhotovitel zavazuje dodat osobně. Za hlavní technologii kogenerace je pro tento účel považována část zakázky, která je v přiloženém výkazu výměr označena jako dodávka kogenerační jednotky.
7.2 Zhotovitel je povinen řídit se pokyny Objednatele.
7.3 Zhotovitel je povinen při plnění této Realizační smlouvy dodržovat obecně závazné platné právní předpisy a platné technické normy ČR, ČSN, EN a další obecně závazné a doporučené předpisy a metodika.
7.4 Zhotovitel se dále zavazuje dodržovat platné právní předpisy upravující bezpečnost a ochranu zdraví při práci, ochranu před požárem, ochranu životního prostředí, prevenci závažných průmyslových havárií a odpadové hospodářství. Zhotovitel současně odpovídá za důsledné dodržování pořádku na Staveništi a v jeho nejbližším okolí.
7.5 Zhotovitel je povinen oznámit Objednateli bez zbytečného odkladu zjištění skrytých překážek, které znemožňují provedení díla dohodnutým způsobem či v dohodnutém termínu.
7.6 Zhotovitel bere na vědomí, že se stává držitelem veškerých odpadů, které vzniknou při provádění díla vyjma demontovaných KJ, rozvaděčů, čerpadel, čidel, ventilů apod.. Zhotovitel se zavazuje při nakládání s odpady dodržovat platné všeobecně závazné právní předpisy upravující odpadové hospodářství. Zhotovitel zajistí na své náklady roztřízení, nakládku, přepravu a likvidaci ostatního a nebezpečného odpadu u osob oprávněných k nakládání s odpadem, které disponují platným povolením k této činnosti. V případě vzniku kovového odpadu Zhotovitel zabezpečí jeho roztřídění na místě určeném Objednatelem a naložení do kontejnerů přistavených Objednatelem.
7.7 Škody způsobené při provádění díla, včetně náhrad, ke kterým bude Zhotovitel povinen vůči Objednateli z titulu Rámcové smlouvy, z důvodu na straně Zhotovitele, nese Zhotovitel a odpovídá za tyto škody ve smyslu ustanovení občanského zákoníku a souvisejících předpisů, včetně nemajetkové újmy. Za škody se považují i náklady Objednatele prokazatelně vynaložené při řešení sporů s Objednatelem (vč. Mimosoudního řešení sporů a právního zastoupení).
7.8 Zhotovitel se zavazuje použít při realizaci díla materiály, výrobky a zařízení v kvalitě dle technického popisu a daného standardu kvality prováděných prací ve znění ustanovení této Smlouvy.
7.9 Zhotovitel je povinen zabezpečit, aby všichni jeho pracovníci byli vybaveni předepsanými ochrannými pomůckami v souladu s platnými právními předpisy. Pracovní oděvy pracovníků musí být označeny obchodním jménem nebo logem Zhotovitele.

7.10 Výsledek činnosti, který je předmětem této Smlouvy, není Zhotovitel oprávněn poskytnout jiným osobám, než Objednateli, nestanoví-li Objednatel nebo Smlouva jinak.
7.11 Areál Objednatele je nekuřáckým areálem a kouření je umožněno pouze na k tomu vyhrazených místech.


ČLÁNEK 8. ZPŮSOB PROVÁDĚNÍ DÍLA
8.1 Osoby pověřené Objednatelem pro vedení a koordinaci plnění díla za Objednatele jsou:
a) Ing. Tomáš Pilc mob: 606 646 414 e-mail: uctarna@khtebis.cz
b) Antonín Drahokoupil mob: 602 415 759 e-mail: drahokoupil@khtebis.cz
8.2 Osoby pověřené Zhotovitelem pro vedení a koordinaci plnění díla za Zhotovitele jsou:
a) Ing. Kateřina Dittel Ksandrová mob: 730 847 340 e-mail: katerina.ksandrova@bosch.com
b) Ing. Marek Pospíchal mob: 725 380 560 e-mail: marek.pospichal@bosch.com
c) Pavel Petraus mob: 602 613 152 e-mail: pavel.petraus@bosch.com
d) Ing. Zdeněk Šimek mob: 731 672 480 e-mail: simek@energoreal.cz
e) Markéta Godíková mob: 776 145 417 e-mail: godikova@energoreal.cz
8.3 Zhotovitel bude provádět demontážní, montážní a související práce a činnosti, zahrnující odpovídající hluk, vibrace, pachy (svařování, nátěry) a prašnost v místě plnění díla, podle následujícího časového hodinového rozpisu:
a) v pracovní dny v době od 07:00 - 19:00 hod. (déle po vzájemné dohodě),
b) ve dnech pracovního volna, klidu a o svátcích v době od 9:00 – 18:00 hod. (nebude-li domluveno jinak)
c) přestávky v práci (technologické, na oběd) budou koordinovány vedoucím pracovníkem.
8.4 ZAJIŠTĚNÍ A PŘEDÁNÍ NEZBYTNÝCH PODKLADŮ PRO PLNĚNÍ DÍLA - Objednatel a Zhotovitel společně sjednají neprodleně od podpisu této Realizační smlouvy formou písemného zápisu předání nezbytných technických a provozních podkladů pro provádění díla - zejména předání veškeré stávající, úplné a aktuální projektové dokumentace, dokladů a pracovně-bezpečnostních revizí technických zařízení od kotelny ŠIPŠÍ - tj. projektová dokumentace stavební, technologická a provozní, environmentální (zejm. předepsaná měření emisí, aktuální rozptylová studie), hygienická (zejm. rozhodnutí o maximální povolené hlukové a vibrační zátěži, autorizovaná měření hluku a vibrací, popř. další hygienické vlivy), dále dokumentace a řády protipožární bezpečnosti práce, tj. revize a pasporty technických zařízení (revize, stanoviska/prohlídky TIČR), dále související aktuální pracovní, provozní, organizační a havarijní řády, plány a směrnice, a popřípadě i další dokumentace, doklady či rozhodnutí, související s prováděním díla. V případě, že Zhotovitel nebude mít potřebnou či aktuální dokumentaci a doklady k dispozici, Objednatel se Zhotovitelem sepíší příslušný zápis a sjednají další postup v rámci plnění díla. Vzorový seznam a protokol pro předání nezbytných a požadovaných technických a provozních podkladů pro plnění díla, zejména ty pro vypracování projektové dokumentace DSP, je uveden v Příloze č. 3 této Realizační smlouvy. Zhotovitel byl seznámen s rozsahem dokumentace, kterou má k dispozici Objednatel a v čase podpisu smlouvy konstatuje, že nepředpokládá potřebu obstarat Objednatelem další doklady nutné pro realizaci předmětu této Realizační smlouvy.

8.5 OBSTARÁNÍ STAVEBNÍHO POVOLENÍ - Objednatel poskytne Zhotoviteli plnou podporu a účinnou součinnost pro včasné vypracování (projektové) Dokumentace pro Stavební Povolení (DSP), a pro obstarání Stavebního povolení nebo obdobného stavebně-právního souhlasu podle požadavků a potřeb příslušného stavebně-právního orgánu, vše podle časového harmonogramu plnění díla podle čl. 3.1 této Realizační smlouvy. Plná podpora spočívá zejména ve včasném předání nezbytných, úplných a aktuálních technických a provozních podkladů Zhotoviteli, tj. zejména projektové dokumentace a doklady podle čl. 8.3 této Realizační smlouvy, a dále nezbytná technická a provozní upřesnění a rozhodnutí od Objednatele, vše pro jednoznačné, úplné a včasné vypracování DSP. Účinná součinnost spočívá zejména v účinné spolupráci a podpoře pro obstarání Stavebního povolení, tj. vydávání včasných stanovisek a písemných odpovědí Objednatele a Zhotovitele (např. na výzvy či dotazy Stavebního úřadu), a fyzické účasti zástupců Objednatele na všech stavebně-právních jednáních se Stavebním úřadem a dotčenými účastníky výstavby, vše s cílem získání včasného pravomocného Stavebního povolení či obdobného stavebně-právního souhlasu. Pro zajištění vypracování projektové dokumentace DSP a obstarání Stavebního povolení či souhlasu, a dále pro zajištění Kolaudačního rozhodnutí či obdobného rozhodnutí zajistí a předá Objednatel příslušná zmocnění pro pověřené pracovníky Zhotovitele. Vzorové zmocnění pro jednání se Stavebním úřadem a účastníky výstavby je uvedeno v Příloze č. 4 této Realizační smlouvy. Uvedené v bodě 8.5 platí za předpokladu, že pro výměnu stávající kogenerační a související technologie způsobem ks za ks je třeba DPS nebo obdobného stavebně-právního souhlasu. Objednatel prohlašuje, že jakožto provozovatel technologie, která je v majetku Města Kutná Hora disponuje usnesením Rady města č. 489/ 18, kde majitel souhlasí s umístěním kogeneračních jednotek.
8.6 NEPLÁNOVANÉ POŽADAVKY STAVEBNÍHO ÚŘADU NEBO ÚČASTNÍKŮ VÝSTAVBY - v případě, že dojde ze strany Stavebního úřadu či jiných dotčených a oprávněných účastníků výstavby nebo dotčených státních organizací k požadavkům na dílo, které nejsou součástí předmětu díla dle této smlouvy, sjednají dotčené smluvní strany dodatek k této smlouvě, ve kterém zohlední tyto požadavky nebo postupy z hlediska ceny, harmonogramu a kvality plnění díla.
8.7 SJEDNÁNÍ A OZNAČENÍ PŘESNÝCH HRANIC DODÁVEK A PLNĚNÍ DÍLA - Objednatel a Zhotovitel neprodleně od podpisu této Realizační smlouvy společně sjednají přesné hranice plnění díla v kotelně ŠIPŠÍ (vnitřní i vnější hranice), o čemž smluvní strany provedou písemný zápis. Zároveň tyto hranice dodávek a plnění stavebně označí nesmyvatelnou reflexní sprejovou barvou vč. pořízení průkazní fotodokumentace nebo jinak nezpochybnitelně/přesně určí hranice dodávek (např. po zeď, po dveře, po vrata). V případě, že technická zařízení, nalézající se mimo sjednanou oblast plnění, nebudou splňovat předepsaný technický stav podle závazných a platných technických a bezpečnostních předpisů, Zhotovitel na tuto skutečnost Objednatele písemně upozorní, a obě smluvní strany sjednají v nezbytně krátkém čase postup pro rychlé odstranění závadného stavu, který by bránil či ovlivňoval bezpečné a efektivní provádění díla nebo kolaudaci díla jako celku. Vzorový protokol sjednání a označení přesných hranic plnění je uveden v Příloze č. 5 této Realizační smlouvy.
8.8 SJEDNÁNÍ A OZNAČENÍ STAVENIŠTĚ A VŠECH MÍST DOTČENÝCH PLNĚNÍM DÍLA - Objednatel a Zhotovitel společně sjednají neprodleně od podpisu této Realizační smlouvy formou písemného zápisu přesné hranice staveniště (tj. všech prostor objektu kotelny ŠIPŠÍ, ve kterých bude docházet k demontážním, montážním, stavebně-přípomocným nebo dalším souvisejícím pracím), a dále všechna vnější místa a části pozemků, souvisejících se staveništěm, jako např.

příjezdové komunikace, parkování osobních i nákladních aut, pozice montážních jeřábů a strojů, atp. Zároveň budou určeny vnitřní i vnější prostory pro skládání, ukládání/skladování, odebírání a popř. nakládání materiálu, zařízení a odpadů, venkovní prostory pro stavební a montážní kontejnery a pro dočasné uskladnění rozměrného nebo hmotného stavebního a montážního materiálu (ocelové potrubí), pro parkování osobních a užitkových vozidel pracovníků Zhotovitele, které budou zajišťovat výstavbu a plnění díla (v přiměřené blízkosti místa plnění). Všechny hraniční místa staveniště a dotčených pozemků popíše Zhotovitel v písemném zápise a/nebo v jeho obrazové příloze, a pořídí nezbytnou průkazní fotodokumentaci výchozího stavu (a při zpětném předání staveniště závěrečného stavu). Vzorový protokol sjednání a označení staveniště a dotčených míst plnění je uveden v Příloze č. 6 této Realizační smlouvy.
8.9 SJEDNÁNÍ MÍST PŘIPOJENÍ A ODBĚRŮ ENERGIÍ - Objednatel a Zhotovitel společně sjednají neprodleně od podpisu této Realizační smlouvy formou písemného zápisu připojovací místa na staveništní energie (zejména elektřina, popř. voda) a způsoby jejich měření pro jejich následnou přefakturaci Objednatelem. Všechny připojovací místa se popíší a pořídí nezbytnou fotodokumentaci výchozího stavu přípojek i měřících zařízení (odečty). Vzorový protokol sjednání a označení přípojek a dotčených měřících zařízení je uveden v Příloze č. 7 této Realizační smlouvy.
8.10 PRACOVNÍ DOBA PROVÁDĚNÍ MONTÁŽNÍCH A STAVEBNÍCH PRACÍ - Objednatel, Stavební úřad a Zhotovitel sjednali, že Zhotovitel bude provádět demontážní, montážní a související práce a činnosti pro plnění díla, zahrnující odpovídající hluk, vibrace, pachy (svařování, nátěry) a prašnost v místě plnění díla, podle následujícího časového hodinového rozpisu:
a) 07:00 - 19:00 hod. v pracovní dny (příchod v cca 6:30, déle po vzájemné dohodě),
b) 09:00 -18:00 hod. ve dnech pracovního volna, klidu a o svátcích (soboty/ neděle),
c) přestávky v práci (technologické, oběd) budou plánovány a koordinovány vedoucím pracovníkem Zhotovitele v odvislosti na technologické postupy prací a časový harmonogram plnění. V době nepřítomnosti pracovníků Zhotovitele na staveništi (tj. pracovní přestávky a noci) odpovídá vedoucí pracovník Zhotovitele za zabezpečení celého staveniště a dotčených míst stavby z hlediska bezpečnosti práce a pohybu oprávněných osob, a dále z hlediska zajištění proti vloupání, poškození, krádeži či jiné obdobné škodě.
8.11 MÍSTNÍ PRACOVNÍ, PROVOZNÍ. BEZPEČNOSTNÍ ŘÁDY, PRAVIDLA A PODMÍNKY BOZP-PO - Objednatel zajistí kontakty na aktuální oprávněné odborné a specializované osoby (fyzické či právnické) se znalostí místních podmínek bezpečnosti práce a ochrany zdraví při práci (BOZP), dále se znalostí místní požární ochrany (PO), a dále se znalostí místních technických a provozně­ bezpečnostních podmínek pro vyhrazená (popř. i nevyhrazená) technická a provozní zařízení (revizní technici, pracovníci Technické inspekce TIČR, atp.). Objednatel zajistí při zahájení provádění díla seznámení a proškolení všech svých zaměstnanců, kteří se budou pohybovat v objektu, kde se budou provádět práce a jiná plnění dle této Realizační smlouvy a dále také pracovníků Zhotovitele pro znalost místních řádů, pravidel a podmínek pro (a) zajištění Bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (BOZP), dále (b) pro zajištění znalosti a dodržování místního platného Protipožárního řádu a všeobecných i místních pravidel a zásad protipožární ochrany, a dále pro (c) zajištění nezbytných znalostí a dodržování místního provozního řádu, pravidel a zejména z toho vyplývajících omezení či zakázaných činností či prací pro pracovníky Zhotovitele tak, aby nedošlo k omezení, ohrožení či přerušení nepřetržitého provozu a výrobní

činnosti Objednatele v objektu kotelny ŠIPŠÍ (tj. zajištění výroby a dodávek tepla pro město Kutná Hora). O provedeném seznámení, proškolení a případném přezkoušení pracovníků Zhotovitele a případně i zaměstnanců Objednatele bude proveden písemný zápis s podpisy všech zúčastněných osob včetně osoby školitele(ů), který se stane součástí projektové, dodavatelské a pracovně-bezpečnostní dokumentace. Uvedené v bodu 8.11 nenahrazuje povinnost Zhotovitele zajistit vlastní proškolení v rozsahu definovaném tímto bodem a mít vlastního pracovníka, který odpovídá za dodržování BOZP a další zákonných povinnosti na probíhající stavbě nebo vždy při plnění dle této Realizační smlouvy.
8.12 UDĚLOVÁNÍ PRACOVNÍCH. PROVOZNÍCH A BEZPEČNOSTNÍCH POKYNŮ PRACOVNÍKŮM ZHOTOVITELE PRO JEDNOZNAČNÉ URČENÍ PODMÍNEK PROVÁDĚNÍ DÍLA ZA PLNÉHO PROVOZU - pověření pracovníci Objednatele jsou oprávněni s dostatečným předstihem (nebo ihned následně) udělovat pracovní, provozní či bezpečnostní pokyny pracovníkům Zhotovitele, nebo určovat podmínky provádění prací tak, aby bylo vyloučeno či minimalizováno riziko vzniku jakýchkoli škod v souvislosti s prováděním díla (zejména škod na majetku a zařízení Objednatele nebo škod vyplývajících z neúmyslného omezení či přerušení provozní a výrobní činnosti Objednatele). Tyto pokyny a podmínky budou prováděny vždy oprávněnou osobou písemně zápisem do Stavebního deníku, a zároveň bude prokazatelně informována oprávněná osoba druhé smluvní strany, která neprodleně stvrdí přijetí a pochopení smyslu či účelu předaného pokynu či pracovní podmínky souhlasným potvrzením (datum, podpis) do Stavebního deníku. Zpětně dopisované, zmatečné, nejasné, neproveditelné a neúčelné zápisy nejsou přípustné, ale druhá smluvní strana je povinna se vždy písemně vyjádřit ke všem zápisům do Stavebního deníku, tedy i k těm nepřípustným. Případné neshody mezi stranami na stavbě budou v případě potřeby řešit statutární zástupci smluvních či zúčastněných stran.
8.13 NUTNÁ STAVEBNÍ A PROVOZNĚ-TECHNICKÁ PŘIPRAVENOST ZE STRANY OBJEDNATELE - plnění díla bude probíhat za plného a nepřetržitého provozu Objednatele, a to na staveništi a dotčených objektech a zařízeních, které jsou součástí výrobního závodu Objednatele, tj. kotelny ŠIPŠÍ. Pracovníci Zhotovitele jsou osoby kvalifikované pro provádění technických a montážních prací podle příslušných (živnostenských) oprávnění, nejsou však obeznámeni a zaškoleni s provozním a výrobním závodem Objednatele jako technologickým celkem. Pro vyloučení vzniku škod z neznalosti či provozního opominutí sjednali Objednatel a Zhotovitel, že Objednatel zajistí s dostatečným předstihem provedení veškerých provozních a technických odstavení, odpojení, přepojení, přenastavení, vypuštění a vypnutí veškerých dotčených provozních technologických souborů, dotčených částí technických zařízení a inženýrských sítí, např. odpojení či přepojení potrubí topné vody KGJ i vytápění místnosti (topná SAHARA), odpojení elektro-rozvodů 230/400V, systémů měření a regulace MAR, odpojení zemního plynu a vzduchotechniky, odpojení provozní automatiky a bezpečnostních a zabezpečovacích systémů kotelny, atp. Tyto práce zajistí Objednatel ve vlastní režii odbornými vlastními či smluvními externími pracovníky s dobrou znalostí místních provozních, výrobních, technických a bezpečnostních procesů a režimů. Tyto činnosti musí být odborně provedeny tak, aby zejména nebyl dotčen, omezen či přerušen nepřetržitý provoz a výroba Objednatele (tj. dodávky tepla a vznik provozních, technických či majetkových škod, jako např. spálený motor čerpadla při proběhu na sucho, zadřený ventil potrubí, atp.), dále, aby Zhotovitel mohl bez zbytečných prodlení zahájit provádění demontážních a montážních prací v plném rozsahu a bez provozních, technických či jiných omezení, a dále bez jakéhokoli rizika pro bezpečnost a ochranu zdraví při práci a protipožární

ochranu (BOZP-PO). Podmínky či omezení pro provádění díla Zhotovitelem, které vyplynou z výše uvedených odstavení, přepojení, přenastavení či jiných vynucených změn funkce a provozování zařízení a inženýrských sítí Objednatele, stanoví Objednatel vždy vhodnou a srozumitelnou písemnou formou v duchu ustanovení čl. 8.12 této Realizační smlouvy (nejlépe zápisem do Stavebního deníku) oproti souhlasnému podpisu pověřených a oprávněných pracovníků Zhotovitele.
8.14 SJEDNÁNÍ PODMÍNEK PRO PROVÁDĚNÍ DEMONTÁŽÍ A USKLADNĚNÍ DEMONTOVANÉHO ZAŘÍZENÍ PRO DALŠÍ VYUŽITÍ - Objednatel a Zhotovitel společně sjednají neprodleně od podpisu této Realizační smlouvy a s ohledem na smluvní časový harmonogram prací formou písemného zápisu podmínky provádění pro demontážní práce, a zejména definici místa a způsobu dočasného (venkovního) uskladnění demontovaných zařízení jako movitých věcí Objednatele. Jedná se zejména o 2ks staré KGJ TEDOM, dále elektro-rozvaděče a elektro-kabely, kovový odpad z potrubí, potrubní armatury, atp., které by mohly být určeny buď k dalšímu využití, uskladnění, odprodeji či likvidaci na místě určeném Objednatelem. Vzorový protokol sjednání podmínek demontáží a uskladnění demontovaného zařízení je uveden v Příloze č. 8 této Realizační smlouvy.
8.15 VYSOKÁ KVALITA PROVÁDĚNÉHO DÍLA - Objednatel a Zhotovitel sjednali, že dílo bude prováděno se záměrem, aby nově instalované zařízení kogeneračních jednotek včetně veškerého příslušenství bylo možné provozovat a využívat na maximální projektované a výrobcem garantované parametry, a to s důrazem na ekonomiku provozování, maximální automatizaci a tím minimalizaci všech provozních nákladů a vlivů na životního prostředí (hluk, vibrace, emise). Dále Objednatel a Zhotovitel sjednali, že dílo bude s ohledem na sjednaný rozsah, cenu a podmínky realizace (zejména cenové a časové) prováděno s cílem dosažení co nejvyšší kvality a profesionality tak, aby Objednatel a Zhotovitel toto dílo následně po dokončení díla v budoucnosti prezentovat jako svojí ryze pozitivní obchodní, technickou a provozní referenci.
K dosažení tohoto záměru Objednatel sjednal se Objednatelem, že Zhotovitel provede instalaci technologických zařízení podle technických instrukcí, zásad a doporučení výrobce kogeneračních jednotek, tj. společnosti BOSCH KWK Systeme Gmbh, Justus-Kilian-Straβe 29-33, 35457 Lollar, Německo (obchodní zastoupení pro Českou republiku je osoba Objednatele), a to při současném dodržení a respektování všech technických závazných předpisů, platných pro Českou republiku. Objednatel a Zhotovitel dále sjednali, že Zhotovitel provede i všechny nezbytné stavební přípomocné práce, související s instalací nového technického zařízení (např. průchody a vedení potrubí a kabelů, případné nátěry a malby, úpravy podlahy a osvětlení, atp.), v rozsahu a kvalitě odpovídající výše uvedenému záměru, a dále odpovídající smluvnímu soupisu dodávek a prací, a výkazů výměr. Zhotovitel tímto upozorňuje Objednatele, že rozsah dodávek a montáží se může mírně či v určitých detailech lišit od specifikací ve smluvních soupisech dodávek a prací a výkazů výměr v Rámcové smlouvě s ohledem na konstrukci a technické provedení konkrétních kogeneračních jednotek BOSCH a souvisejícího zařízení. Takovéto případné a pro funkci a bezpečnost díla nepodstatné odlišnosti byly a jsou součástí nabídkové ceny díla jako celku, a nebudou tedy vůči Objednateli a Objednateli nikterak uplatňovány jako případné vícepráce či méněpráce s dopadem na smluvní cenu dle čl. 4.1 této Realizační smlouvy (např. nově použité KGJ BOSCH nepotřebují pro svůj provoz samostatné chladící zařízení palivové směsi jako staré jednotky TEDOM, v lokalitě Šipší nebude ani jedna KGJ BOSCH sloužit jako nouzový zdroj elektřiny, atp.).

8.16 ZAJIŠTĚNÍ KONTROLY KVALITY PROVÁDĚNÍ DÍLA (EZS-1) - Objednatel a Zhotovitel sjednali, že při zahájení prací bude v místě provádění díla nainstalována dočasná stavební časosběrná kamera v majetku Objednatele, která bude dokumentovat způsob a kvalitu prováděných prací během realizace a plnění díla. Tato časosběrná kamera bude po dokončení a předání díla trvale demontována a odstraněna z prostoru staveniště. Objednatel a Zhotovitel zároveň vnitřními předpisy jednotlivých organizací zajistí, aby byly po celou dobu fungování časosběrné kamery dodrženy pravidla a podmínky ochrany osobních dat podle platných zákonů a předpisů (tzv. GDPR.) Plnění uvedené v bodu 8.16 zajistí na své náklady Zhotovitel.
8.17 TRVALÉ ZABEZPEČENÍ DOKONČENÉHO A PROVOZOVANÉHO DÍLA (EZS-2) - pro dosažení, zajištění a udržení trvalé kvality díla (zařízení), pro minimalizaci provozních nákladů Objednatele, a dále pro kontrolu plnění garančních podmínek ze strany uživatele a provozovatele zařízení (tj. Objednatele) a bezvadné oboustranné plnění Servisní smlouvy podle čl. 8.12 a čl. 13.3 této Realizační smlouvy, se Objednatel zavazuje poskytnout Zhotoviteli možnost trvalé a bezplatné instalace provozní dohledové kamery zařízení v majetku Zhotovitele, umístěné po dokončení díla v místnosti instalace díla (na místo časosběrné kamery), a to pro účely dálkového vizuálního dohledu a průběžné kontroly stavu díla (zejména kogeneračních jednotek), a případně kontroly správnosti a oprávněnosti prováděné autorizované údržby, servisu či případně autorizované manipulace na zařízení jako celku, tj. díle, tj. na obou kogeneračních jednotkách BOSCH a souvisejícím zařízení. Objednatel a Zhotovitel zároveň vnitřními předpisy jednotlivých organizací zajistí, aby byly po celou dobu fungování časosběrné kamery dodrženy pravidla a podmínky ochrany osobních dat podle platných zákonů a předpisů (tzv. GDPR).
8.18 PŘIPOJENÍ NA INTERNET PRO DÁLKOVÝ SERVISNÍ DOHLED - Objednatel sjednal se Zhotovitelem, že Objednatel zajistí trvalý, bezplatný a neomezený dálkový přístup pro místní internetové připojení (kabelové či WiFi) pro monitorovací systémy výrobce kogeneračních jednotek a souvisejícího zařízení - v době instalace typy zařízení BOSCH MEC Remote a ENERGOREAL BALU ENERGY 2-18, vše s datovými routery a přípojkami LAN s přenosovou rychlostí >3000kBit/sec v bezprostřední blízkosti instalovaných kogeneračních jednotek včetně jejich propojení. Objednatel, Objednatel a Zhotovitel vnitřními předpisy jednotlivých organizací zajistí, aby po celou dobu užívání a fungování provozní dohledové kamery byly dodržovány pravidla a podmínky ochrany osobních dat podle platných zákonů a předpisů (tzv. GDPR). Za účelem splnění obsahu tohoto bodu vyberou Objednatel a Zhotovitel společně odbornou firmu, která navrhne pro obě strany přijatelné technické řešení. Odběratel předem vylučuje takové řešení, které by zvýšilo jeho provozní náklady proti stavu v čase podpisu této Smlouvy a Zhotovitel takovou podmínku bezvýhradně přijímá.
8.19 VYLOUČENÍ NEAUTORIZOVANÝCH A NEODBORNÝCH ZÁSAHŮ DO DÍLA - realizované dílo je složitý provozní soubor, u kterého je kladen obzvláštní důraz na celkovou bezvadnou technickou funkci a stabilní dlouhodobou vysokou účinnost všech kooperujících dílčích zařízení. V případě neautorizované (tj. neoprávněné) manipulace či zásahu na předmětu rozpracovaného či dokončeného díla, a to ze strany pracovníků Objednatele nebo jeho třetích neautorizovaných stran, při kterých by došlo k činnostem vyhrazených pouze autorizovaným pracovníkům výrobce BOSCH nebo ENERGOREAL podle uzavřené Servisní smlouvy, nebo při kterých došlo k porušení plomb, zámků či zabezpečených určitých částí strojů a zařízení výrobce, se Objednatel zavazuje postupovat neodkladně a s potřebnou důsledností k zajištění nápravy a uvedení zpět do standardního bezvadného stavu, a dále zjištěného viníka (fyzickou či právní osobu) neodkladně

a důsledně postihnout podle platných vnitřních (provozních a personálních) předpisů či smluv Objednatele, ve kterých budou pracovníci Objednatele a všech třetích stran o této skutečnosti vhodnou, nejlépe písemnou, formou informováni. V případě porušení tohoto ustanovení se Objednatel zavazuje uhradit veškerou vzniklou škodu (např. náklady na opravu případných poškození vzniklých neautorizovaným zásahem, kontrolní/zkušební provoz, náklady na autorizovanou kontrolu zařízení a uvedení do původního autorizovaného stavu a opětné zajištění). Objednatel bere na vědomí, že pokud dojde k opakovaným zjištěným a prokázaným porušením předchozího odstavce může dílo nebo jeho část pozbýt záruku a garance dle čl. IX RÁMCOVÉ SMLOUVY O DODÁVCE KOGENERAČNÍCH JEDNOTEK.400
8.20 ODPOVĚDNOST ZA TECHNICKÉ NEBO PROVOZNÍ ŠKODY NA OKOLNÍM ZAŘÍZENÍ Čl STAVEBNÍCH OBJEKTECH V DOTČENÉM OKOLÍ STAVBY - v případě, že dojde k omezení či výpadku provozu nebo k technické či majetkové škodě na technickém zařízení nebo stavební součásti objektu mimo staveniště a mimo místa plnění díla, a to z důvodů ležících na straně Zhotovitele, např. porušením písemných provozních pokynů nebo podmínek pro provádění díla, stanovených písemně Objednatelem, a předaných Zhotoviteli podle ustanovení čl. 8.12 této Realizační smlouvy, odpovídá Zhotovitel za takto vzniklé škody. V případě, že dojde k omezení či výpadku provozu nebo k technické či majetkové škodě na technickém zařízení nebo stavební součásti objektu mimo staveniště a mimo místa plnění díla z důvodů neležících na straně Zhotovitele, vyvazuje tato okolnost Zhotovitele z odpovědnosti za takto vzniklé škody.
8.21 ODPOVĚDNOST ZA TECHNICKÉ Čl PROVOZNÍ ŠKODY NA ROZPRACOVANÉM Čl DOKONČENÉM DÍLE - v případě, že dojde k technické, majetkové nebo provozní škodě na rozpracovaném či dokončeném díle na staveništi, a to z důvodů ležících na straně Zhotovitele, např. porušením písemných provozních pokynů nebo podmínek pro provádění díla, stanovených písemně Objednatelem nebo Objednatelem, a předaných Zhotoviteli podle ustanovení čl. 8.12 této Realizační smlouvy, odpovídá Zhotovitel za takto vzniklé škody. V případě, že dojde k technické, majetkové nebo provozní škodě na rozpracovaném či dokončeném díle na staveništi z důvodů neležících na straně Zhotovitele vyvazuje tato okolnost Zhotovitele z odpovědnosti za takto vzniklé škody.
8.22 ZMĚNY DÍLA V PRŮBĚHU JEHO PROVÁDĚNÍ A PLNĚNÍ - v případě, že Objednatel bude v průběhu plnění díla požadovat po Zhotoviteli změny v rozsahu, kvalitě, způsobu provádění či harmonogramu díla, bude o této skutečnosti vždy pořízen písemný zápis ve formě změnového požadavku - Změnového listu - s odůvodněním a dopady na prováděné dílo, tj. s dopady na cenu, harmonogram plnění a kvalitu prováděného díla. Zhotovitel ve lhůtě 3 pracovních dní se k takovémuto změnovému požadavku písemnou formou vyjádří. Mezi smluvními stranami vždy uzavřen písemný dodatek k této Realizační smlouvě, ve kterém budou sjednány nové smluvní podmínky pro provádění díla vzhledem ke konkrétním změnám díla. Takovéto změny musí být vždy písemně odsouhlaseny všemi smluvními či zúčastněnými stranami. Vzorový Změnový list je uveden v Příloze č. 9 této Realizační smlouvy.
8.23 OBCHODNÍ REFERENCE PROVEDENÉHO DÍLA - Zhotovitel a Objednatel sjednali, že Objednatel bude minimálně po dobu záruky na provedené dílo v délce 60 měsíců, a dále po dobu trvání Servisní smlouvy podle čl. 13.3 této Realizační smlouvy, poskytovat Zhotoviteli bezplatně na vyžádání písemné obchodní reference (např. pro potřeby účasti Zhotovitele ve veřejných nebo obchodních zakázkách), a dále že v přiměřeném rozsahu umožní případné prohlídky

provozovaného díla, tj. zařízení KGJ v provozním režimu pro obchodní partnery či klienty Objednatele či Zhotovitele. Poskytování plnění dle předešlé věty je podmíněno bezvadným a bezvýhradným plněním všech smluvních vztahů (Rámcová smlouva, Realizační smlouva a Servisní smlouva). Objednatel má právo v odůvodněných případech odmítnout výše uvedené plnění a to za předpokladu, že by toto plnění mělo negativní dopad do provozních, či obchodních záležitostí Objednatele. Dále Objednatel souhlasí, aby pořízené fotografie a dokumentace (bez technických údajů) instalovaného zařízení byly vhodnou formou používány pro potřeby obchodní propagace a marketingových služeb Objednatele a Zhotovitele (např. umístění fotografií místa plnění na webové stránky nebo propagačních brožur Objednatele a Zhotovitele s jejich stručným popisem, atp.). Dokumenty dle předešlé věty musí být vždy předloženy Objednateli ke schválení v dostatečném předstihu (minimálně 15 dní). Objednatel jejich souhlas bezdůvodně neodmítne. Budou-li to obchodní okolnosti nebo některá ze tří smluvních stran vyžadovat, musí být dodržena podmínka pro včasné uzavírání patřičných písemných smluv o vzájemné ochraně důvěrných informací a know-how mezi všemi zúčastněnými stranami. Vzorová smlouva pro ochranu důvěrných informací a know-how je uvedena v Příloze č. 10 této Realizační smlouvy. Zhotovitel se zavazuje, že za po skytnutí reference popsané výše upraví prostor kotelny pro Objednatele nad rámec smluvních dohod bez dalších nároků a to zejména podlahu, popř. osvětlení apod. Všechny úpravy musí být předem konzultovány a odsouhlaseny Objednatelem.
8.24 ZAJIŠTĚNÍ STÁVAJÍCÍ FUNKCE SAMOZÁSOBENÍ KOGENERAČNÍ ELEKTŘINOU NA KOTELNĚ ŠIPŠÍ – Objednatel a Zhotovitel sjednali, že Zhotovitel vyrobí a nainstaluje obě nové kogenerační jednotky takovým způsobem, aby zůstala zachována současná funkce a možnosti samozásobení kogenerační elektřinou, tj. aby vyráběná kogenerační elektřina mohla být nadále využívána i pro vlastní odběry a spotřebu elektřiny v blokové kotelně Šipší. Zhotovitelem zvolený technický způsob (továrního) provedení obou nových KGJ a jejich připojení ke stávajícímu zařízení musí tedy reflektovat současné technické, provozní a bezpečnostní podmínky platné pro blokovou kotelnu ŠIPŠÍ, a současně nesmí Objednateli způsobit ani navýšení smluvní ceny díla podle čl. 4, ani změnu či omezení servisních a garančních podmínek podle čl. 13. této Realizační smlouvy.
Z výše uvedeného vyplývá, že se jedná o upřesnění způsobu provádění díla, a nikoli o rozšíření předmětu díla podle čl. 2, nebo o změnu díla podle čl. 8.22 této Realizační smlouvy č.2.


ČLÁNEK 9. STAVEBNÍ A MONTÁŽNÍ DENÍK
9.1 Zhotovitel je povinen vést ode dne převzetí staveniště stavební (montážní) deník. Do deníku se zapisují všechny skutečnosti rozhodné pro plnění této Realizační smlouvy.
9.2 Denní záznamy se píší do knihy s očíslovanými listy se dvěma oddělitelnými průpisy. Denní záznamy čitelně zapisuje a podepisuje vedoucí pracovník Zhotovitele, a to zásadně v ten den, kdy byly práce provedeny, nebo kdy nastaly okolnosti, které jsou předmětem zápisu. Při denních záznamech nesmějí být vynechána volná místa. Mimo uvedeného pracovníka Zhotovitele mohou provádět potřebné záznamy ve stavebním deníku zástupci smluvních stran, technického dozoru Objednatele, autorského dozoru Projektanta, orgány státního stavebního dohledu, popřípadě i jiné orgány k tomu řádně zmocněné.

9.3 Jestliže vedoucí pracovník Zhotovitele nesouhlasí s provedeným záznamem Objednatele nebo technického dozoru Objednatele, je povinen připojit k záznamu do tří (3) pracovních dnů svoje vyjádření, jinak se má za to, že s obsahem záznamu souhlasí.
9.4 Technický dozor Objednatele a koordinátor BOZP na staveništi bude prováděn zaměstnanci (osobami) určenými v deníku resp. osobami, jejichž jména Objednatel oznámí Zhotoviteli.
9.5 Vedoucí pracovník Zhotovitele je povinen předložit technickému dozoru Objednatele denní záznamy nejpozději následující pracovní den a odevzdat mu první průpis.
9.6 Jestliže technický dozor Objednatele nesouhlasí s obsahem zápisu, zapíše svůj nesouhlas do tří
(3) pracovních dnů do deníku s uvedením důvodů, jinak se má za to, že s obsahem souhlasí.
9.7 Zhotovitel je povinen uložit druhý průpis denních záznamů odděleně od originálu tak, aby byl k dispozici v případě ztráty nebo zničení originálu.
9.8 Povinnost Zhotovitele vést stavební (montážní) deník končí podpisem protokolu o zpětném převzetí staveniště Objednatelem. Při podpisu protokolu předá Zhotovitel uzavřené stavební deníky Objednateli, přičemž jeden průpis si ponechá.


ČLÁNEK 10. STAVENIŠTĚ
10.1 Staveništěm se rozumí část budovy místa plnění, vymezená v protokole o předání staveniště. Vzorový předávací protokol je uveden v Příloze č. 11 této Realizační smlouvy.
10.2 Při vymezení a přípravě staveniště respektuje Zhotovitel veškeré aktuální právní předpisy (vč. ustanovení zákona č. 309/2006 Sb., o zajištění dalších podmínek bezpečnosti práce a ochrany zdraví při práci a nařízení vlády č. 591/2006 Sb., o bližších minimálních požadavcích na bezpečnost a ochranu zdraví při práci na staveništích) a technické normy.
10.3 Zhotovitel převezme staveniště v termínu dohodnutém smluvními stranami nebo do 5 dnů od výzvy Objednatele.
10.4 Podepsáním protokolu o předání a převzetí staveniště předá Objednatel Zhotoviteli staveniště. V záznamu se uvádí zejména:
a) že staveniště bylo předáno ve stavu umožňujícím zahájení prací ve lhůtě stanovené touto smlouvou, popř. se uvedou závady a lhůty jejich odstranění;
b) specifikace míst, kde dochází k souběhu stavby s jiným provozem, který musí být zachován včetně vymezení podmínek;
c) umístění a způsob připojení na zdroje energií.
10.5 Oprávněni zaměstnanci Objednatele a kontrolních orgánů jsou oprávněni vstupovat na staveniště za účelem kontroly pořádku a řádného hospodaření s odpady, požární prevence, ochrany životního prostředí, hospodaření s předaným majetkem, dodržování bezpečnostních předpisů. Za tímto účelem mohou tyto osoby užívat zařízení staveniště užívané Zhotovitelem.
10.6 Zhotovitel je povinen zabezpečit staveniště a udržovat na něm pořádek a čistotu, je povinen odstraňovat odpady a nečistoty vzniklé jeho pracemi nebo jinou činností.
10.7 Pokud vznikne činností zhotovitele odpad, je povinen uschovávat doklady o zneškodňování odpadu a předat je objednateli nejpozději k datu převzetí díla.

10.8 V průběhu realizace prací je Zhotovitel povinen udržovat staveniště na své náklady uklizené, bez jakýchkoli nepotřebných překážek a uskladní nebo odstraní jakýkoli přebytečný materiál, odstraní ze staveniště jakékoli nečistoty nebo zbytky nebo dočasné objekty a odstraní veškeré montážní zařízení, které již nepotřebuje pro realizaci díla. Zhotovitel bude dbát na čistotu komunikací vně staveniště, které používá k plnění díla, případně je povinen tyto komunikace uvést neprodleně do původního stavu.
10.9 Zhotovitel je oprávněn používat vymezené zdroje energií pro účely provádění díla. Jiné využití musí schválit Objednatel, který určí podmínky pro takové užívání.
10.10 Zhotovitel je povinen zajistit staveniště proti vstupu nepovolaných osob a za tímto účelem nainstalovat kamerový systém s trvalým záznamem. Po předání a převzetí díla Zhotovitel písemně potvrdí likvidaci záznamů pořízeních během plnění díla. Objednatel se zavazuje Zhotoviteli poskytnout nezbytnou součinnost.
10.11 Nejpozději do pěti (5) dnů po podpisu protokolu o předání díla, odstraní Zhotovitel na své náklady ze staveniště všechny zbytky, nečistoty a odpad jakéhokoliv druhu a předá a opustí staveniště a dílo jako celek v čistém a bezpečném stavu.


ČLÁNEK 11. PŘEDÁNÍ A PŘEVZETÍ DÍLA
11.1 Zhotovitel se zavazuje předat Objednateli dílo nejpozději v termínu uvedeném v čl. 3.1 této Realizační smlouvy do zkušebního provozu, a to formou písemného předávacího protokolu.
11.2 Dílo vymezené Realizační smlouvou bude splněno protokolárním předáním díla Objednateli. Zhotovitel vyzve písemně Objednatele v dohodnuté lhůtě, nejméně však pět (5) pracovních dnů předem, k protokolárnímu předání a převzetí dokončeného díla.
11.3 Protokol o předání a převzetí díla musí obsahovat zejména:
a. Identifikační údaje Smluvních stran;
b. Název díla, identifikace této Realizační smlouvy;
c. Datum počátku provádění díla;
d. Jména zástupců Smluvních stran, kteří potvrdí odevzdání a převzetí díla;
e. Jména dalších osob přítomných předání a převzetí díla (např. projektant);
f. Odchylky díla, včetně jejich důvodů;
g. Seznam odevzdané dokumentace;
h. Úspěšné výsledky požadovaných zkoušek a testů, zejména:
(1) zkouška účinnosti výroby elektřiny a deklarované celkové účinnosti KGJ v délce jedné výrobní směny (min. 8 hod vcelku) pro každou KGJ (min. celková účinnost 90,0%);
(2) měření obsahu emisí NOx ve spalinách pro každou KGJ (max. 250 mg NOx/Nm3),
(3) měření hlučnosti na výstupu spalin z komína pro každou KGJ (max. 65,0 dB(A)).
i. Soupis vad a nedodělků, které nebrání bezpečnému a bezproblémovému používání díla a termíny jejich odstranění;
j. Vyjádření účastníků přítomných předání a převzetí díla;
k. Datum a čas předání a převzetí díla;
l. Podpisy zástupců Smluvních stran a dalších účastníků přítomných předání a převzetí díla.

11.4 Objednatel si vyhrazuje právo dílo nepřevzít v případě, že má dílo takové vady a nedostatky, které brání bezpečnému a bezproblémovému používání díla, nebo dílo není v souladu s touto Realizační smlouvou nebo jejími přílohami (zejména v případě, že jednotlivá KGJ nebo všechny nebudou dosahovat deklarovaných technických a provozních parametrů z důvodu na straně Zhotovitele). O takových vadách a nedostatcích díla Smluvní strany sepíší protokol, ve kterém uvedou termín jejich odstranění. Zhotovitel je povinen na vlastní náklady opravit dílo, a to i opakovaně.


ČLÁNEK 12. NEBEZPEČÍ ŠKODY
12.1 Nebezpečí škody na díle nese během realizace výlučně Zhotovitel, ledaže prokáže zavinění ze strany Objednatele.
12.2 Nebezpečí škody na díle přechází ze Zhotovitele na Objednatele po předání a převzetí díla Objednatelem dle čl. 11. této Realizační smlouvy.


ČLÁNEK 13. PRAVIDELNÁ ÚDRŽBA TECHNOLOGIE A SERVIS – 2 KGJ ŠIPŠÍ
13.1 Zhotovitel se zavazuje provádět po dobu patnácti (15) let nebo 50 000 mth (dle toho, co nastane dříve) ode dne, kdy Objednatel převezme dílo ve smyslu čl. 11. této Realizační smlouvy pravidelnou údržbu Technologie (servis) v rozsahu a při dodržení podmínek Servisní smlouvy.
13.2 Cena za pravidelnou údržbu technologie (2 KGJ Šipší) je smluvními stranami sjednána na částku 342.200,- Kč bez DPH za 1 kalendářní rok při plánovaném proběhu 3.000 motohodin za rok (slovy: třistačtyřicetdvatisícdvěstě korun českých bez DPH). Podmínky servisu jsou řešeny samostatnou servisní smlouvou.
13.3 Objednatel se zavazuje:
a) zařízení provozovat v souladu s provozními podmínkami, jak jsou tyto upraveny v Servisní smlouvě podle čl. 13.3 této Realizační smlouvy, a dále takovým způsobem, aby z důvodu na jeho straně nedošlo k nedodržení stanovených parametrů zařízení i celého díla;
b) dle pokynů Objednatele a v součinnosti s ním zpřístupnit a připravit zařízení pro požadované zásahy a měření;
c) dle pokynů Objednatele a v součinnosti s ním zahájit úkony na zařízení, požadované Objednatelem v souvislosti s plněním jeho povinností z Rámcové smlouvy, Realizačních smluv a Servisní smlouvy;
d) Objednatel zajistí pro potřeby Objednatele i Zhotovitele bezplatně nepřetržitý on-line přístup na internet (s omezením a dále viz. bod 8.18) s možností odečtu provozních parametrů KGJ a zařízení v rozsahu této Realizační smlouvy.


ČLÁNEK 14. TRVÁNÍ A UKONČENÍ REALIZAČNÍ SMLOUVY
14.1 Realizační smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu.
14.2 Smluvní strany jsou oprávněny od této Realizační smlouvy odstoupit v případě podstatného porušení ujednání druhou Smluvní stranou.

14.3 Ukončením Realizační smlouvy nezanikají ustanovení, která mají podle zákona nebo podle
Realizační smlouvy trvat i po zrušení Realizační smlouvy.
14.4 Odstoupením od této Realizační smlouvy nezanikají práva na náhradu škody, smluvní pokutu a práva z vadného plnění.


ČLÁNEK 15. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
15.1 Tato Realizační smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech s platností originálu, z nichž každá Smluvní strana obdrží po jednom.
15.2 Nedílnou součástí této Smlouvy jsou následující přílohy:
Příloha č. 1 Technické a funkční parametry dodávaného Zařízení Příloha č. 2 Časový harmonogram plnění
Příloha č. 3 Nezbytné a požadované podklady pro plnění díla
Příloha č. 4 Vzorové zmocnění pro jednání se Stavebním úřadem a účastníky výstavby Příloha č. 5 Označení přesných hranic plnění
Příloha č. 6 Označení staveniště a dotčených místa pozemků plnění Příloha č. 7 Označení přípojek a odběrů staveništních energií Příloha č. 8 Sjednání podmínek demontáží a uskladnění zařízení Příloha č. 9 Vzorový Změnový list
Příloha č. 10 Vzorová smlouva pro ochranu důvěrných informací a know-how Příloha č. 11 Vzorový předávací protokol

15.3 Smluvní strany potvrzují, že se s textem této Realizační smlouvy seznámily před jejím podpisem a je jim znám její význam.
15.4 Na důkaz toho, že Smluvní strany s obsahem této Realizační smlouvy souhlasí, rozumí jí a zavazují se k jejímu plnění, připojují své podpisy a prohlašují, že tato Realizační smlouva č. 1 byla uzavřena podle jejich svobodné a vážné vůle prosté tísně, zejména tísně finanční.


V Praze dne 31.5.2019 V Praze dne 31.5.2019
KH TEBIS s.r.o. Bosch Termotechnika s.r.o.




Ing. Tomáš Pilc, jednatel



Ing. Václav Klein, prokurista




Ing. Kateřina Dittel Ksandrová

Zadavatel

  • Úřední název: KH TEBIS s.r.o.
  • IČO: 47542713
  • Poštovní adresa:
    Puškinská 641
    28401 Kutná Hora
  • Id profilu zadavatele ve VVZ: Z2017-022628

Veřejné dokumenty

Účastníci smlouvy

Dodatky smlouvy